Personbevis

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Wayeed
Geografisk sted: Denmark

Personbevis

Indlæg af Wayeed » 13.11.2008 07:13:14

Hej alle!
Er der nogen der har søgt om visum til DK i pakistan?
Min kone har alle dokumnter liggende undtagen mit "personbevis". Visa drop box i Islamabad tager ikke imod dokumenter før jeg har sendt mit "personbevis". Jeg har talt med kommunen, nyidanmark, den danske ambassade i Islamabad og alle mulige andre institutioner. De aner ikke hvad det er jeg skal sende til islamabad.
Nogen der ved hvad det er de vil have?????
Jeg har sendt bopelsattest, som jeg fik at vide, svarer til svensk personbevis. men det blev afvist.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 13.11.2008 08:33:28

Der er vist noget, de har misforstået.

Personbevis er et svensk begreb - det skulle vel ikke have noget at gøre med, at DK har overladt alle visumansøgninger til den svenske ambassade via firmaet Visa drop box?

Det svenske personbevis er en simpel udskrivning fra Folkeregistret på dit personnr., og din adresse, så i den forstand kan du jo let tage kontakt til Folkeregistret i DK og bede om at udskrift af de oplysninger, de ligger inde med om dig. Men personbevis som begreb findes altså kun i Sverige.

Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte Danmarks ambassade i Islamabad og bede dem præcisere over for Visa drop box, præcis hvilke dokumenter der kræves.

Wayeed

Indlæg af Wayeed » 13.11.2008 10:23:54

jeg har været hos folkeregistret og fik bare det der hedder bopælsattest. men det er åbenbart ikke det de vil have. jeg har prøvet at kontakte det svenske ambassade, men det er håbløst. man kan nemlig henvende sig omg visum kun om mandag og onsdag fra 13-14. jeg prøvede igår med to telefoner :) uden held. jeg føler mig bare så magtesløs. det troede jeg ikke ku lade sig gøre i DK eller i den vestlige verden i det hele taget.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 13.11.2008 12:11:19

Nej, det lyder ret uprofessionelt. Har du prøvet at kontakte den danske ambassade? Selv om de ikke modtager visumansøgninger der, må det jo være muligt at få hul igennem på telefon eller e-mail til dem.

Når det er sagt, så er det naturligvis terroranslaget mod den danske ambassade i Islamabad, der er skyld i hele miseren og alt besværet.

Wayeed

Indlæg af Wayeed » 13.11.2008 13:31:31

jeg har kontaktet den danske ambassade. der var en pakistaner med halvdårlig engelsk der forklarede mig at det er et problem mange afghanere (jeg er afghaner) har henvendt sig med til dem, men de kan ikke hjælpe med noget. og at jeg skal kontakte den svenske ambassade.

men jeg har lige talt med en fra den svenske ambassade i DK, og hun var meget hjælpsom. hun sagde at det er bopælsattest det drejer sig om, men forstå ikke hvorfor de ikke accepterer den.

Besvar