Afslag på Visum til min fars kone

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Romeo12
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21.01.2021 21:48:06

Afslag på Visum til min fars kone

Indlæg af Romeo12 » 21.01.2021 21:53:33

Hej,

Min far er blevet gift med en pakistaner og for at søge familiesammenføring til DK skal hun først have besøgt landet. Min far har udfyldt alt korrekt og har tegnet forsikring og det hele. Visumet blev afvist på grund af mistanke om at hun ikke vil forlade landet igen, på trods af at retur billet var vedlagt.

Hvordan kommer han videre herfra og viser at hun har tænkt sig at tage hjem igen? Skal man have fat i en advokat? Hvem kan i anbefalde?

Målet er selvfølgelig familiesammenføring, men på den lovlige måde.

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Afslag på Visum til min fars kone

Indlæg af gambler » 22.01.2021 11:47:14

>> fra nyidanmark >>

Hovedgruppe 5 omfatter lande, hvis statsborgere vurderes at udgøre en særlig høj risiko for ulovlig indvandring i Danmark eller andre Schengenlande, og hvortil der kan være udsendelsesvanskeligheder.

Følgende lande er for tiden placeret i hovedgruppe 5:

Afghanistan, Eritrea, Irak, Pakistan, Somalia, Syrien.

Hvis du er statsborger fra et land placeret i hovedgruppe 5, gælder der en særlig restriktiv praksis. Det betyder, at du som udgangspunkt kun kan få visum i ekstraordinære situationer. Fx hvis et familiemedlem, som bor i Danmark, lider af en sygdom af aktuelt livstruende karakter eller er afgået ved døden.

Desuden kan du som statsborger fra et land i denne gruppe få visum, hvis du ønsker at besøge en ægtefælle eller fast samlever i Danmark, som du tidligere har fået afslag på at blive ægtefællesammenført med på grund af, at du aldrig har været i Danmark (besøgskravet). I sådanne sager er det en forudsætning, at de øvrige betingelser for ægtefællesammenføring er opfyldt. Dog skal en økonomisk sikkerhed først dokumenteres i forbindelse med en eventuel ny ansøgning om ægtefællesammenføring.

>>

så der gives afslag på visum iht ovennævnte

en advokat vil IKKE kunne hjælpe, da det ''giver sig selv''

hvad der er af muligheder kan jeg ikke svare på, men det ihvertfald noget med at ansøge om FS fra pakistan, og herfter få et visum
for at kunne opfylde besøgskravet, men hvordan, det ved jeg ikke - måske andre kan opklare

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Afslag på Visum til min fars kone

Indlæg af skaanebo » 22.01.2021 19:52:38

Hvis din far har mulighed for at bo i en periode i et andet EU/EØS-land, var det også en mulighed at benytte EU-regler, da visum efter EU-reglerne skal udstedes, medmindre der er helt specifikke grunde til ikke at gøre det – af hensyn til den offentlige sundhed, sikkerhed eller orden.

Saranatalie
Indlæg: 124
Tilmeldt: 03.03.2021 05:04:58

Re: Afslag på Visum til min fars kone

Indlæg af Saranatalie » 29.03.2021 04:21:47

Hej skaanebo

Hvad mener du med at visum efter EU reglerne skal udstedes?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Afslag på Visum til min fars kone

Indlæg af skaanebo » 29.03.2021 07:07:39

Med det mener jeg, at man som EU-borger har nogle særlige rettigheder til at leve sammen med sin familie i et andet EU-/EØS-land. Du kan læse mere om det under menupunktet "Få hjælp" på forsiden: https://www.aegteskabudengraenser.dk/fa ... eureglerne

Du mangler dog at oplyse, om din far er dansk statsborger eller har et andet statsborgerskab?

Saranatalie
Indlæg: 124
Tilmeldt: 03.03.2021 05:04:58

Re: Afslag på Visum til min fars kone

Indlæg af Saranatalie » 29.03.2021 07:32:06

Okay tak skaanebo.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Afslag på Visum til min fars kone

Indlæg af skaanebo » 29.03.2021 09:03:35

Din fars statsborgerskab er som sagt af afgørende betydning.

Besvar