Visum til Filippinsk kæreste og Affidavit

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
LarsSB01
Indlæg: 106
Tilmeldt: 11.03.2008 13:31:38
Geografisk sted: Vejle

Visum til Filippinsk kæreste og Affidavit

Indlæg af LarsSB01 » 17.01.2021 20:27:12

Hej een af mine venner har inviteret hans Filippinske kæreste herop til DK for privat besøg, og i ansøgningen er det nævnt at de er kærester
Han har ligeledes overført de fordrede 45.000 kr (350.000 PHP) til hendes konto for 90 dages besøg
Visum blev godkendt, men hun har nu fået dette dokument vedr "Affidavit of support...", der i sidste øjeblik har spændt ben for processen
Er der nogen af jer der ved hvad det går ud på og hvad der specifikt kræves?
Affidavit_01s.jpg
Affidavit_01s.jpg (98.17 KiB) Vist 1047 gange
mvh Lars S

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: Visum til Filippinsk kæreste og Affidavit

Indlæg af Bandcamp » 04.03.2021 12:11:11

Hej,
En "affidavit of support" er typisk et dokument hvor værten for opholdet skriver under på, at han/hun godkender og tager ansvar for den besøgende. Det vil sige din ven. Men jeg undrer mig over, at der står, at det skal være et familiemedlem (relative within 4th civil degree - dvs. op til tipoldeforældre), da din ven og hende jo ikke er i familie. Jeg tror, kæresten måske blot skal få en affidavit of support fra et familiemedlem, hvor familiemedlemmet "siger god for" hende, uden økonomisk binding. Eller måske skal din ven lave den. I er nok nødsaget til at spørge på et konsulat eller lignende, hvad det betyder. Spørg dem, der har sendt dokumentet.

Besvar