Besøgs visa til konen fra Kina

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Grønne Bønner
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01.10.2020 07:41:50

Besøgs visa til konen fra Kina

Indlæg af Grønne Bønner » 01.10.2020 09:04:03

Goddag.

Min kone og jeg er så heldige at vi er blevet gift og nu vil vi så gerne til Danmark (først til starten af næste år feb eller når corona krisen tillader det) for at få vores ægteskab skrevet ind i den danske database og bagefter flytte til Sverige med alt det ekstra arbejde som skal til for at det lykkes

Mit spørgsmål er så mht visa da vi begge to befinder os her i Kina kan jeg så stadig invitere hende til DK? Og skal hun oplyse i hendes visum ansøgning at hun også skal til Sverige i de 3 måneder hun er i Schengen eller er det nok bare at oplyse vi skal til DK? Der er ikke mulighed for at jeg tager til DK først for så at invitere hende.

Håber i vil tage den tid for at besvare mit spørgsmål undskyld hvis det allerede er blevet besvaret et andet sted.

Mvh

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Besøgs visa til konen fra Kina

Indlæg af skaanebo » 01.10.2020 11:38:16

Som dansk statsborger kan du uden problemer invitere din ægtefælle på besøg til Danmark. Jeg ville vælge ikke at nævne Sverige, da det blot vil forvirre bureaukraterne.

Besvar