Turistvisum Sverige (forsørgelseskrav)

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Philip
Indlæg: 1
Tilmeldt: 02.06.2020 19:33:02

Turistvisum Sverige (forsørgelseskrav)

Indlæg af Philip » 02.06.2020 19:44:46

Hej alle,

Min kæreste fra Thailand skal om en måneds tid til at søge om 90 dages turistvisum til Sverige. Jeg selv er fra Danmark og flytter til Sverige pr. 1. juli som "inneboende", som første skridt på vores vej til senere at skulle søge under EU-reglerne.

Dette visum vil være hendes første 90 dages turistvisum, og det første i Sverige. Vi søger med henblik på at blive gift og familiesammenført. De to andre visa min kæreste har været på har været på ca. 2 uger og hver af dem i Danmark.

Jeg læser netop nu følgende på Migrationsverket om visum til Sverige:

"have money to support yourself and for the return trip home (Sweden also requires you to have 450 SEK for each day you stay in Sweden, which can also be paid for by the person who has invited you)"

Jeg krydser selvfølgelig af i, at jeg forsørger hende 100% under ophold.

Spørgsmål går på:

1. Hvor strikse er de svenske myndigheder ift krav om præcist antal kroner og øre på kontoen ift dette? Jeg tænker især på antal kroner på min kærestes konto, da der er mange skrækhistorier om afslag på visum i eksempelvis DK, når man ikke kan vise en bankkonto med angivne beløb per dag.

2. Jeg selv har løbende månedsindtægt på ca. 20.000 kr. efter skat og 15.000 kr. på opsparingskonto. Derudover aktier for 200.000 kr. Vil værdi af aktiedepot (frie midler) tælle med som en gyldig sum, eller skal det være penge, der er "parkeret" på en opsparingskonto?

De bedste hilsner
Philip

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Turistvisum Sverige (forsørgelseskrav)

Indlæg af skaanebo » 02.06.2020 21:21:25

Sverige har lukket sine grænser for folk, der ikke er EU-borgere pga. corona. Så I må nok udskyde planerne.

Besvar