Da jeg som inviterende vært og fuld forsørger af min forlovede i perioden har indsendt mine kontoudskrift m.m. troede jeg at alt var som det plejer. Det har aldrig været et problem før. Jeg har 26.300,- på min konto samt 5000,- i kassekredit. Dvs. 31.300,- i totalt.• Personal bank certificate – should show that you have 350 DKK per day of your intended stay in Denmark
o The Commission Implementing Decision of 14.5.2019 amending Commission Decision No C (2010) 1620 final of 19 March 2010 establishing the Handbook for the processing of visa applications and the modification of issued visas.
ANNEX 18 - Denmark
Under the Danish Aliens Law, an alien entering Danish territory must have means adequate for his subsistence and for the return journey.
In each case it is for the border control services at the point of entry to determine whether this is the case by conducting a specific appraisal of the economic situation of the alien, taking account of information on his or her possibilities with regard to accommodation and the return journey.
For the purpose of determining whether an alien has adequate means, for private visit, the administration has set a figure for adequate means of subsistence of, in principle, of DKK 350 per 24 hours. This is the sum which the alien must have at his disposal
In addition, the alien must be able to prove that he or she has adequate means for the return journey, for example in the form of a return ticket.
Hendes besøg er 90 dage (90x350=31.500,-) altså 200,- mindre end kravet.
Da vi får oplyst konstant at de skal have dokumentation for at HUN har pengene, ringer jeg til Udlændingestyrelsen, og taler men en sindsyg ubehøvlet medarbejder som ender med at smække røret på, da jeg beder om dokumentation for flg. påstand. (samt hendes navn)
Hun påstår at min forlovede skal have pengene på HENDES konto, selvom jeg er vært. Det er ikke nok at JEG har pengene.
Dette er nogle regler, i tilfælde af at vi går fra hinanden under besøgsperioden!?!?!
Det er fuldstændigt vanvittig at de kalkulerer i dette! Hun har jo en returbillet ved ankomst!
Omkring beløbet på 350,- pr. døgn.
Finansstyrelsen anbefaler samlevende par i Danmark, et rådighedsbeløb på 140-200,- pr. døgn. Dette dækker Kost, tøj, fornøjelser, transport m.m.
Fakta er, at hun under hendes sidste besøg "kostede" mig 100,- om dagen.
Så hvordan h. UM og US er kommet frem til 350,- pr. døgn som krav, er mig en gåde.