Bankgaranti ved turistvisum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
TCDK
Indlæg: 15
Tilmeldt: 10.11.2019 10:11:58

Bankgaranti ved turistvisum

Indlæg af TCDK » 10.11.2019 10:32:38

Min forlovede fra Filippinerne er ved at søge turistvisum til Danmark, og har fået en mail fra ambassaden at hun skal indsende en kontoudskrift der viser at hun har min. 350 dkk / pr. Dag til sit ophold, da det er et beløb fastsat ved privat indkvatering.

Jf. Den mail, er det en ny lov fra maj 2019.

Hun var sidst i Danmark i starten af 2019 og vi har ansøgt med helt samme typer dokumenter og endda med flere penge på min konto.

350 dkk pr. Dag er 31.500 dkk for 90 dage. Jeg har 26.000 på min konto, samt 5000 i kassekredit, altså 31.000 dkk totalt.
Ud over det så modtager jeg en pension og har pt. Ingen udgifter til husleje, da jeg er flyttet tilbage til Danmark fra udlandet pga. Ny sygdom. Jeg har derfor været nødsaget til at bosætte mig i en afdeling af mine forældres hus....

Jeg mener jo at jeg har rigeligt med penge til hendes ophold, og vi lever alle samme ret økonomisk og har selv et madbudget på 3000 dkk pr. Person / mdr., altså 100 dkk pr. Dag.

Medregner man at jeg har bare 26.000 dkk samt fx. 5000 dkk fra min pension pr. Mdr, er det jo 41.000 dkk og langt langt over de 350,- pr. Dag.


Kan jeg evt. Få stillet en bankgaranti på 31.500 dkk og bruge den?

Da hun bor langt væk fra nærmeste ambassade/application center, så kræver hver ansøgning lang bustur, fly og hotelophold, så jeg vil helst ikke have at denne bliver afvist, da vi så har mistet ca. 3000 dkk.

Og en anden ting der bekymrer mig. Hvad med vores fremtid? Jeg har hele mit liv haft en sygdom, som jeg dog stadigt godt har kunne rejse med. Nu har jeg fået anden sygdom som gør at jeg ikke kan rejse den næste lange tid.
Og hun må ikke komme her heller?

Besvar