Visum med kassekredit i brug.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ptersen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 22.10.2019 08:38:00

Visum med kassekredit i brug.

Indlæg af Ptersen » 22.10.2019 08:44:05

Hej.

Jeg kunne ikke finde svar på dette spørgsmål nogen steder, så nu opretter jeg mit eget indlæg.

Jeg har planer om at skulle være vært for min filippinske kæreste her til næste år, og i den forbindelse skal jeg stå inde for alle hendes udgifter, jeg regner så med at jeg skal sende 3 måneders kontoudtog hun kan tage med som bevis for tilstrækkelige midler.

Mit spørgsmål er så, vil de afvise hende på baggrund af, at min konto står i minus med et par tusind ved ansøgningstidspunktet? (Jeg har en 40,000 kr, kassekredit hos Nordea)

Tak for jeres tid.

- Michael.

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Visum med kassekredit i brug.

Indlæg af gambler » 23.10.2019 05:28:17

nej, og der ikke nogen krav til din økonomi - derimod er der krav til hendes - og det forskelligt fra land til land

du skal istedet rette din fokus mod :

- phil.p er gruppe 3 land, og pga negative sager, er det ikke det nemmeste land
hun skal kunne forvise de krav til økonomi som VFS global kræver, ? der efter konkret

- hun skal have noget at ''vende hjem'' til
familie, fast ejendom, arbejde, børn, eller andet tilsvarende

derudover skal i have en proforma booking, køb aldrig billet før, rejse forsikring, brugt evt. axa.com/schengen
samt der masse af tråde i dette forum, specifikt omkring problem stillinger/muligheder for det, brug søge funktion
i øverste højre hjørne, og ellers bare ? løs

nyidanmark, har udmærket oversigt over visum krav, incl. de forskellige hovedgrupper, og de krav der stilles
lokalt, burde VFS global have en .pdf liste over, som burde kunne rekvieres og ellers fremgår det måske
af deres hjemmeside (feks VFS global, Manila)

dkkk
Indlæg: 32
Tilmeldt: 26.06.2015 12:05:19

Re: Visum med kassekredit i brug.

Indlæg af dkkk » 23.10.2019 07:21:41

Da det er dig der vil betale for alle udgifter i forbindelse med opholdet vil de gerne se om det er sandsynligt at du kan det. Der er ikke et konkret krav om en indtægt men det hjælper med f.eks. lønsedler. Da min kæreste fra Filippinerne indgav første ansøgning i 2015 vedlagde vi 3 af mine lønsedler det var de tilfredse med.
Der er ikke krav til hendes økonomi da det er dig der står for udgifterne.

Det er korrekt at det vigtigste for ansøgere fra Filippinerne er, at sandsyngligøre at hun også vil rejse hjem igen. Erklæring fra en arbejdsgiver om at hun har ferie og har arbejde når hun kommer tilbage kan bruges. Børn der er i hjemlandet tæller osv.

Vær opmærksom på at VFS medarbejderen kan finde på at spørger om det mest mærkelige der intet har med ansøgningen at gøre. Min kæreste fik spørgsmålet hvad min mors fødenavn er. Tilfældigtvis kunne hun få fat i mig så hun kunne svare på det. Det har jo intet med ansøgning at gøre.

Ptersen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 22.10.2019 08:38:00

Re: Visum med kassekredit i brug.

Indlæg af Ptersen » 23.10.2019 09:00:47

Tusind tak for jeres svar.

Vi vil prøve så vidt som muligt at imødekomme alle tænkelige scenarier så vi er så velgarderet som vi kan være.

Ønsker jer begge alt mulig held og lykke med jeres egne forhold.

Besvar