Hej!
Jeg skal til Iran om 1 uges tid og skal giftes om ca. 1 måned. Efter vi er blevet gift vil vi søge om turistvisum til min kone nede på den danske ambassade. Min forlovede er lige blevet færdig med uddannelse og har ikke et job endnu.
Kan de på baggrund af hun intet job har at vende hjem til afvise ansøgningen om visum?
Og et anden spørgsmål er, er der nogen lande i Schengen som sætter stempler i pas ved ind og ud rejse? Da jeg pga. tilknytningsforholdet kunne se det som en fordel.
Mange tak.
Visum første gang
-
matildeudenh
Jeg ved kun, at min mand lige har fået visum for 2. gang, selvom han ikke har noget job at vende tilbage til. Da vi fik visum første gang var vi ikke gift, og der skulle han "bare" tilbage for at søge ind på universitet, men det kan man ikke konkret bevise. Derfor tror jeg ikke at de vil give afslag, blot fordi hun endnu ikke har et job i Iran, jeg tror der skal mere til.
Min mand fik ikke nogen stemler, så vidt jeg husker, men de sætter jo en visumsticker i passet, så man kan nemt bevise at man har været her, ved at tage en kopi af den side i passet hvor det sidder.
Min mand fik ikke nogen stemler, så vidt jeg husker, men de sætter jo en visumsticker i passet, så man kan nemt bevise at man har været her, ved at tage en kopi af den side i passet hvor det sidder.
-
matildeudenh