Ringe til US

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Dalajne
Geografisk sted: Tyrkiet

Ringe til US

Indlæg af Dalajne » 03.11.2008 09:49:48

I sidste uge afleverede min kæreste invitationen og alle de nødvendige dokumenter på ambassaden i Ankara.

Idag havde jeg så tænkt mig at ringe til US for at høre om de havde modtaget noget allerede nu.

Mit spørgsmål er så egentlig bare, er der en der kan hjælpe mig med hvad jeg skal sige til dem? - jeg har nemlig hørt rigtig mange af dem slet ikke hjælper.
Og når jeg ringer til dem, skal jeg så ikke have et nummer eller noget lign. for at de præcis ved hvem jeg er?
Eller skal jeg bare sige cpr-nummert.
Og lige en sidste ting, er der en der sidder inde med det nummer jeg skal ringe til?

Jeg spørger nok rigtig dumt, men det er første gang vi søger. Så det hele er så nyt.

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 03.11.2008 10:43:18

Du kan godt ringe til dem, visumafdelingen har telefonnummer 35308490. Når det var i sidste uge I afleverede, så vil jeg dog ikke tro, at de har fået noget endnu. Da min kæreste og jeg søgte visum i sin tid tog det ca. to uger, og lige nu arbejder de vist nok med et nyt system, som gør at det kan tage længere tid.

Hvis du ringer, så skal du "bare" forklare, at du vil spørge til, om de har modtaget noget fra ambassaden endnu. Hav din kærestes navn parat, dit eget og cpr. Når du ikke har fået spørgeskema endnu, kender du ikke jeres sagsnummer, ellers ville det være det.

Det kan være en god ide at formulere spørgsmålet i hovedet før du ringer, evt. skrive det ned, så du ikke glemmer noget, hvis du bliver nervøs eller får fat i en af de sure.

Held og lykke!

Dalajne
Geografisk sted: Tyrkiet

Indlæg af Dalajne » 03.11.2008 11:06:50

Okay. Tusind tak for dit hurtige svar.
Nej jeg regner heller ikke med at de allerede har modtaget noget endnu.
Men alligevel, ringer jeg bare lige og hører.

Besvar