Hej ÆUG,
Har fået FS godkendt med min filippinske kone, jeg er dansk statsborger. Hun vil gerne have sin søster på besøg her, så hun har bedre chance for at få et au pair job. Jeg har læst lidt omkring risiko for visumkarentæne, hvis hun skulle blive afvist på au pair ansøgningen under processuelt ophold, men jeg tror vi tager chancen?
Mine spørgsmål er:
1. Min kone har læst at man skal have 50.000 kr stående på bankkontoen (facebook grupper..), men hvad jeg kunne se på jeres side under Visum, så er det ikke noget krav at have et vist beløb stående. Hvis søsteren bor hos os, og ansøger står inde for det økonomiske, har en indkomst, kan bo hos os, så virker det ikke som om der er noget krav til at have X mængde penge stående. Er det korrekt? Jeg er bare selv kommet i tvivl, for der er en del steder hvor de siger man skal have X mængde penge stående
2. Er det bedst at jeg, eller min filippinske kone ansøger som vært? Jeg gætter på at det faktisk er hende, fordi hun har det tætteste bånd til hende. Min kone har arbejde her i Danmark.
Min kone overvejede også at tilmelde sin søster til et "ligegyldigt studie" , en videreuddannelse på uni, således at søsteren har en grund til at vende tilbage til filippinerne til juni. Det synes jeg egentlig virkede som en god ide, men gad vide om det virker.
Mange tak for hjælpen herinde, jeg havde stor glæde af jer da jeg skulle have FS med min kone.
Visum til Filipinsk svigerinde
Re: Visum til Filipinsk svigerinde
1) man SKAL have et vist beløb, og det varierer fra sted til sted, i Bangkok : 50.000bath
vel og mærke ved invitation at vært betaler alle omkostninger, ellers er det mere
MEN det burde VFS kunne svare på, da det dem der i 1.omgang håndtere ansøgning,
inden den går til ambassaden
2) ja enten din kone eller dig
et schengen visum er jo ikke til au-pair, men okay jeg er total blank på det område, blot vær varsom
og sidst men ikke mindst, det gruppe 3 land, og filipiner for langt oftere afvist visum end andre lande
fordi der har været et større antal sager - og der skal være dokumentation for at der noget at vende
tilbage til, job, familie, hus, eller lignende
vel og mærke ved invitation at vært betaler alle omkostninger, ellers er det mere
MEN det burde VFS kunne svare på, da det dem der i 1.omgang håndtere ansøgning,
inden den går til ambassaden
2) ja enten din kone eller dig
et schengen visum er jo ikke til au-pair, men okay jeg er total blank på det område, blot vær varsom
og sidst men ikke mindst, det gruppe 3 land, og filipiner for langt oftere afvist visum end andre lande
fordi der har været et større antal sager - og der skal være dokumentation for at der noget at vende
tilbage til, job, familie, hus, eller lignende