Hej
Jeg vil blive glad for svar på følgende:
Min kæreste på Filippinerne, har netop fået et 5 siders langt afslag på sit første Invitationsvisum.
1. Som vi kan udlede af teksten, henholder man sig til at Filipinerne hører under pkt 3 med hensyn til værtens "beskaffenhed". Man skal altså være i tæt relation til ansøgeren. Vi har lidt misforstået blot redegjort for at vi er venner, og at det er årsagen til besøget (kulturelt vennebesøg). Men sandheden er, at vi er kærester, og vi har redegjort for mine besøg (3 besøg inden for et år).
2. Man skriver også, at der er tvivl om at han vil forlade Schengen inden Visumets udløb. Vi har vedlagt flybillet med afrejse ud af CPH på den 85. dag.
Er det nok at vi ændrer status, så det fremgår at vi er kærester? Eller skal der mere til? Særligt, når vi nu søger to gange umiddelbart efter hinanden?
Eller kan man slet ikke søge Invitationsvisum, hvis man ikke er i blodlinie?
Et sidste spørgsmål omkring forsikring: Der står at man skal have forsikring 14 dage længere end opholdets længde. Forsinkringsselskabet tilbød kun 90 dages forsikring. Er det fordi det er det man maks skal have? Eller skal man som i vores tilfælde med 85 dages ophold, sørge for 100 dages forsikring.
Jeg vil meget gerne have den næste ansøgning går igennem. VFS Global, som jo håndterer ansøgningerne, er vanvittigt ubehøvlede i deres fremtoning og der er ingen hjælp at hente, så der skulle nødigt være mere at komme efter næste gang. Faktisk virker det som en stor pengemaskine, men det er jo en anden sag.
Mvh Bent
Visum Fillippinerne
Re: Visum Fillippinerne
Det er altid dumt at skrive venner, hvis man i virkeligheden er kærester!
Hvad angår tilbagevendelsesforudsætninger er det ikke returbilletten, der er afgørende, men derimod om din kæreste har job, studier eller formue at vende tilbage til. Det spiller også ind, om din kæreste tidligere har opholdt sig i Schengenområdet.
Hvad angår tilbagevendelsesforudsætninger er det ikke returbilletten, der er afgørende, men derimod om din kæreste har job, studier eller formue at vende tilbage til. Det spiller også ind, om din kæreste tidligere har opholdt sig i Schengenområdet.
Re: Visum Fillippinerne
Tak for svaret.
Jeg ved ikke om det beroligede mig, eller hjalp for den sags skyld.
Det må tiden vise.
Mvh Bent
Jeg ved ikke om det beroligede mig, eller hjalp for den sags skyld.
Det må tiden vise.
Mvh Bent