spg vedr turistvisum ..

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
gman
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05.03.2018 16:45:43

spg vedr turistvisum ..

Indlæg af gman » 08.03.2018 18:15:48

Hej

Jeg vil gerne inviterer min kæreste til danmark på sommerferie og tænker i kloge mennesker kunne hjælpe mig med nogle spørgsmål :)

1. Hvad er nemmest. At hun selv ansøger turistvisum eller at jeg inviterer hende ?

2. Når hun er her, må hun så arbejde?. Her tænker jeg ikke i danmark, men på hendes normale arbejde på filiphiner, da hun har mulighed for at arbejde 'remote'.

3. Hvilken forsikring kan anbefales. Læser, at nogle ikke er specielt gode, når man så virkelig har brug for det.

4. Hvor finde man billigst flybilletter, hvor returbilleten ikke har en fast dato for at være flexsibelt

5. Jeg tænker, at skulle betale for opholdet. Hvordan har I gjort, når der skal bestilles en billet. Har hun bestilt og hvordan har hun fået pengene ?

andre gode råd og tips ?

På forhånd tak :)

fotomanden
Indlæg: 34
Tilmeldt: 09.02.2018 09:13:03

Re: spg vedr turistvisum ..

Indlæg af fotomanden » 10.03.2018 13:33:09

Hej, jeg er ikke så klog på de her ting, men ser, at du slet ikke har fået respons, så jeg vil komme med så godt et input jeg kan.

1. Jeg tænker, at det nok vil være en god ide med en invitation, men hvis I ikke har mødtes mindst en gang fysisk, eller forhåbentlig mere, så er turist visum måske bedre, hvis hun har nok penge at præstentere på en bankkonto

2. Som udgangspunkt, må en person på visum i DK ikke arbejde, men who cares, hvis hun gør det hjemmefra på din computer forbindelse. Tænker jeg.

3. Det har jeg ingen erfaring med, det må hun selv bedst undersøge i sit hjemland

4. Generelt set er flybilletter dyrere, når de er "åbne", altså ikke har en fast returdato. Men hvis du leder efter billige billetter er momondo.dk et godt bud.

5. Min hustru fra Thailand har altid selv betalt for billetten, hvad andre har gjort ved jeg ikke.

6. Et bonussvar. Hvis I gifter jer og søger om ægtefællesammenføring på et turistvisum, så vær bombesikker på, at I ikke får afslag, det er noget værre rod, har jeg desværre måttet erfare på egen krop.

7. Pøj, pøj med det...;O)

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: spg vedr turistvisum ..

Indlæg af mh1 » 10.03.2018 17:52:46

Det kunne hjælpe på folks mulighed for at svare dig, hvis du oplyste hvilket land, din kæreste søger fra.
mh
Rådgiver for ÆUG

fotomanden
Indlæg: 34
Tilmeldt: 09.02.2018 09:13:03

Re: spg vedr turistvisum ..

Indlæg af fotomanden » 11.03.2018 13:16:44

hey mh

Han skriver således:
hendes normale arbejde på filiphiner
Jeg tænker, at hun er fra Filippinerne, men det er selvfølgelig ikke sikkert.

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: spg vedr turistvisum ..

Indlæg af Bandcamp » 11.03.2018 19:57:09

Du skal nok starte med at søge lidt på nettet - det er en kompliceret process.

1. Du skal invitere hende, og derefter kan hun ansøge i Fili på et konsulat eller ambassade i Manila eller Cebu. Her er den digitale invitation:

https://www.nyidanmark.dk/xform/formula ... .form.aspx

Her kan du læse om, hvordan hun skal ansøg:

http://www.vfsglobal.com/Denmark/Philippines/

2. Nej, man må ikke arbejde på et turistvisum, hverken online via Filippinerne eller i Danmark. Om det bliver opdaget er jo en anden sag, og det gør det med 99.9999% sandsynlighed ikke.

3. Brug AXA Schengen, de har en billigt forsikring, der lige akkurat dækker det nødvendige.

4. "Åbne" flybilletter uden en bestemt hjemrejsedato findes mig bekendt ikke, man skal booke med en hjemrejse (og hun skal have en returbillet, ikke énkelt), men der findes billetter hvor du kan ombooke hjemrejsen mod et gebyr. Da hun højst kan være her 90 dage ad gangen på et Schengen visum kan jeg ikke se hvorfor man skulle ud i det - start bare med at book en måned f.eks., du kan jo altid invitere hende herop igen en dag. Jeg finder mine billetter via momondo.

5. Jeg bestiller og betaler fra Danmark, med hende som passager, og så printer hun bare billetten derovre.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: spg vedr turistvisum ..

Indlæg af skaanebo » 11.03.2018 20:31:44

Husk, hvis man betaler flybillet for en anden person og ikke selv rejser med, kam flyselskabet kræve et særligt papir, hvor du giver din tilladelse.

JamTheDane
Indlæg: 68
Tilmeldt: 27.04.2014 19:02:59

Re: spg vedr turistvisum ..

Indlæg af JamTheDane » 12.03.2018 22:47:01

Husk også at Filippinerne er i hovedgruppe 3, så du skal have mødt hende personligt.

Mr. Mister
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26.09.2017 21:41:44

Re: spg vedr turistvisum ..

Indlæg af Mr. Mister » 28.10.2019 23:09:42

fotomanden skrev:
10.03.2018 13:33:09
Hej, jeg er ikke så klog på de her ting, men ser, at du slet ikke har fået respons, så jeg vil komme med så godt et input jeg kan.

1. Jeg tænker, at det nok vil være en god ide med en invitation, men hvis I ikke har mødtes mindst en gang fysisk, eller forhåbentlig mere, så er turist visum måske bedre, hvis hun har nok penge at præstentere på en bankkonto

2. Som udgangspunkt, må en person på visum i DK ikke arbejde, men who cares, hvis hun gør det hjemmefra på din computer forbindelse. Tænker jeg.

3. Det har jeg ingen erfaring med, det må hun selv bedst undersøge i sit hjemland

4. Generelt set er flybilletter dyrere, når de er "åbne", altså ikke har en fast returdato. Men hvis du leder efter billige billetter er momondo.dk et godt bud.

5. Min hustru fra Thailand har altid selv betalt for billetten, hvad andre har gjort ved jeg ikke.

6. Et bonussvar. Hvis I gifter jer og søger om ægtefællesammenføring på et turistvisum, så vær bombesikker på, at I ikke får afslag, det er noget værre rod, har jeg desværre måttet erfare på egen krop.

7. Pøj, pøj med det...;O)
Må man spørge lidt ind til punkt 6? Hvad gik der præcist galt?

Besvar