Hovedgruppe 4 Visum til DK - Vi er ægtefæller

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Blossom
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20.02.2017 10:32:11

Hovedgruppe 4 Visum til DK - Vi er ægtefæller

Indlæg af Blossom » 22.02.2018 22:38:50

Jeg er gift med min mand som er i hovedgruppe 4. Vi blev gift i Malaysia oktober 2017 og vi havde 4 måneder i det hele sammen. Han er fra Yemen. Han bor nu hos sin søster i Malaysia. Han har intet arbejde eller studie nu pga. krigen i Yemen at det ikke er nemt at få arbejde. Han er uddannet accountant i Yemen, men han mangler dog et fag i Yemen at bestå.

Vi er ægtefæller og jeg har vores vielsesattest og vores ægteskab er registreret i Danmark hos kommunen og de har godkendt det.

Han har ikke været i Danmark før.
Jeg har inviteret ham til Danmark via invitation og han har været på den danske ambassade i Malaysia.
Jeg har skrevet på invitationen at jeg tager mig af ham økonomisk og skrevet under. Jeg er studerende 23 år, snart 24 år. Jeg får SU, har ikke arbejde nu, men jeg har opsparing.
Han har vist flybillet, rejseforsikring på de 30.000 euro og han har også kontanter.
Han har visum i Malaysia på turistvisum som kan forlænges pga. krigen i Yemen.
Han kan komme tilbage til Malaysia. Han kan komme tilbage til Yemen for at bestå det fag han mangler.

Den danske ambassade har nu sendt sagen til udlændingestyrelsen d. 20 februar 2018.

Jeg er ved at være ude af mig selv, fordi jeg er meget bange for at han ikke kan nå at komme til min mors fødselsdag d. 17 marts 2018. Det er vigtigt for mig at han deltager. Jeg søger et svar her hvorfor jeg skal gå og være bange når vi opfylder det man skal? Jeg har angst og har brug for noget ro i sindet, så jeg kan sove og passet skolen. :cry:

Ser vores sag positiv ud eller kan de virkelig sige nej, når han er min ægtefælle??? Jeg forsørger ham jo og han har alle de dokumenter han skulle aflevere. Han har endda 2 lande at gå tilbage til.
Jeg har hørt mange som kan få deres ægtefæller til DK på visum fra hovedgruppe 4 og endda gruppe 5.

Jeg håber jeg kan få noget hjælp. Mange tak for at læse min sag.

Mvh. Blossom18

Besvar