Konsultation i andre schengen lande, hvad betyder det?????

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Tristo

Konsultation i andre schengen lande, hvad betyder det?????

Indlæg af Tristo » 17.01.2018 15:46:37

Min kæreste har søgt besøgsvisum og fra ambassaden i Egypten (som jeg også har talt med i dag), her fortæller de at hans sag er sendt i konsultation til andre Schengen lande, er der nogen der ved hvad denne proces helt præcist betyder? Jeg har forsøgt at søge rundt på forskellige sider, men kan ikke finde ud af hvad denne procedure betyder og indebærer, samt hvad de kigger efter????
Umiddelbart tænker jeg det for at sikre sig han ikke tidligere har besøgt og ikke overholdt sit visum. Men i og med han aldrig har været i schengen før, kan dette vel næppe være problem elller?
Jeg talte med ambassaden der sagde at var den beskrevene proces i orden skulle min kæreste bare komme til Cairo medbringende nye flytider (de har været meget længe om begynde på ansøgningen, så de først afleverede tider kan ikke nåes nu), og så ville han direkte få sit visum når han kom med dette. Det er jo postivt og vi venter spændt på næste uge. :D :D

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Konsultation i andre schengen lande, hvad betyder det?????

Indlæg af mh1 » 17.01.2018 20:06:40

De undersøger, om han har nogen forhistorie i Schengen. Man kan jo altså godt komme illegalt ind uden visum, de flygtninge som i sommeren 2015 vandrede på de danske motorveje havde ingen Schengen-visum.
mh
Rådgiver for ÆUG

Tristo

Re: Konsultation i andre schengen lande, hvad betyder det?????

Indlæg af Tristo » 17.01.2018 22:16:43

Mange tak for svar så blev jeg det klogere. Og der er ikke noget at være nervøs for i den forbindelse. Så må vi bare vente til næste uge.

Besvar