Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.
Redaktører: ZB, AUG Board
-
Dalajne
- Geografisk sted: Tyrkiet
Hej alle igen!
Nu har jeg snakket med min kæreste om invitationsbrevet jeg skal sende til ham.
Han bliver ved med at sige at han kender en masse i tyrkiet, hvor det var deres kærestes far der skrev invitationen til dem. Fordi så ville det gå meget hurtigere, og meget nemmere fordi at det så ikke er kæresten der søger.
Er der nogen der har kendskab til det?
For hans venner der har fået visum før, der har faren skrevet invitationen til dem, og det var meget nemmere siger de. men jeg aner desværre intet. please hjælp-
-
skaanebo
Har din far mødt din kæreste? I så fald kan han selvfølgelig godt stå for selve invitationen, men det skulle da kun være, hvis du ikke selv kan indestå økonomisk for din kærestes besøg
-
Dalajne
Ja, min far har mødt min kæreste i juli og september måned. Da vi var nede ved ham.
Altså jeg tjener ca 3000kr hver 14. dag, da jeg er elev.
Så egentlig ville jeg jo nok godt selv stå for økonomien?
Min kæreste siger bare det vil gå hurtigere, hvis det er min far. Da han både har en uddannelse, bil og hus. Altså en garanti..
Men har ingen ide selv :s det skal lige siges at jeg er 18 år og min kæreste er 22 år-
-
skaanebo
En månedsløn på 6000 kr. er godt nok ikke meget. Så tjener din far forhåbentlig mere. Hvis økonomien er det, som myndighederne ser på, så ville det nok være en god ide, hvis din far står for invitationen, men I skal jo huske på, at der skal følge en begrundelse med, og her kan jeg ikke lige se nogen åbenlys grund til, hvorfor det skulle være din far, der skulle invitere din kæreste, og ikke dig.
-
Dalajne
Nej det kan jeg godt se.
Så på den måde ville det være godt hvis min far stod for invitationen.
Men min familie har jo også allerede mødt ham 2 gange.
Kan vi ikke bare skrive i invitationen at hele familien gerne vil have ham på besøg, da vi har lejlighed dernede, og kendt ham i noget tid nu. plus det er min kæreste?
Ved ikke om du har forstand på det. Ellers er muligheden jo at ringe til ambassaden imorgen..
-
azade
- Geografisk sted: Danmark - indtil videre
Mine forældre har også tre gange stået for invitationen fordi jeg boede med min kæreste i hans hjemland. Første gang lavede de en masse bøvl på ambassaden (de er IKKE ligefrem venlige i Ankara kan jeg hilse og sige) og det tog 4 måneder med skriveri/ringeri frem og tilbage, hvor de ville have flere og flere beviser for vores forhold. De kunne ikke forstå hvorfor det var mine forældre, der havde skrevet invitationen selv om jeg sendte dem kopier af mit pas osv. så de kunne se, at jeg ikke opholdte mig i Danmark, hvilket var grunden til at jeg ikke selv stod for invitationen. Til sidst gav de sig og udstedte visummet.
Du skal bare gøre det hele klart i ansøgningen. Der er fx et spørgsmål om, hvem i Danmark din kæreste er "afhængig af" (sådan er deres formulering vist, kan ikke helt huske det) og der kan du skrive både din far (hvis han står for invitationen) og dig selv) og vedlæg nogle billeder så går det lidt hurtiere