Jeg er faktisk noget forvirret over manges beretninger om afvist visum.
Både min kæreste og jeg er lidt/ hun noget slået ud over visum afslaget, som vi faktisk troede ville blive givet.
så vi aner ikke helt hvad der faktisk skal til for at få det.
Nu har vi tiden i mod os, for snart er det et år siden jeg har været på Filippinerne, for så skal jeg af sted igen inden hun igen kan søge på ny.
Hvor meget betyder det for udfaldet at hun glemmer at give ambassaden koden til sammenkoblingen mellem ansøgning/invitation?
de har oplysninger til at kontakte os, det ved jeg er gjort ved andre.
Er det normalt at der afholdes interview i forbindelsen med afleveringen af visumansøgning, hvor der evt. spørges ind til tingene? (her bare 5 min)
Er der forskel på om ansøgningen afleveres til satellit ambassaden i Cebu,
eller er det bedre at den afleveres til den rigtige ambassade i Manilla, der hvor den også behandles?
Jeg har læst om andre der ingen problemer har med at få visum til der kærester, hvad er det vi ikke gør rigtig?
Er noget forvirret over en masse læsning...
-
Frank Nonbo
Re: Er noget forvirret over en masse læsning...
Der træffes individuelle beslutninger, så det er svært at konkludere noget.
Men jeg kan sagtens se, hvorfor der er givet afslag, hvis du kun har været på besøg en enkelt gang, hvis dit besøg kun varede få uger, og hvis din kæreste aldrig har rejst til nogen andre lande.
Der kan også være andre faktorer, jeg ikke kender, fx aldersforskel mellem jer, eller at du tidligere har inviteret en udlænding, som ikke vendte hjem efter sit besøg.
Men jeg kan sagtens se, hvorfor der er givet afslag, hvis du kun har været på besøg en enkelt gang, hvis dit besøg kun varede få uger, og hvis din kæreste aldrig har rejst til nogen andre lande.
Der kan også være andre faktorer, jeg ikke kender, fx aldersforskel mellem jer, eller at du tidligere har inviteret en udlænding, som ikke vendte hjem efter sit besøg.
der skal (burde) ikke være nogen forskel på hvor den er afleveret, rigtige mange steder er det udliciteret til VFS Global,
som udfører alle de indledende ting, hvorefter det ender hos ambassaden
nb : hvis der glemt ''kobling'' mellem invitation og ansøgning, så det en stor fejl, og har stor betydning
og som tidligere nævnt så det blevet sværere at få visum fra Filipinerne, end tidligere,
som udfører alle de indledende ting, hvorefter det ender hos ambassaden
nb : hvis der glemt ''kobling'' mellem invitation og ansøgning, så det en stor fejl, og har stor betydning
og som tidligere nævnt så det blevet sværere at få visum fra Filipinerne, end tidligere,
-
Frank Nonbo
Nej jeg har ikke tidligere haft besøgende der ikke har overholdt reglerne, og alders forskellen er ikke anderledes end så mange andres
fejno