Er det mon helt umuligt nu???

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Tristo

Er det mon helt umuligt nu???

Indlæg af Tristo » 30.11.2017 14:53:51

Hejsa.

Jeg er ny herinde, men har længe læst med på sidelinien.
Men nu har min kæreste og jeg virkelig brug for et godt råd 🙏🏼

Min kæreste fra Egypten står for at skal søge turistvisum for at besøge mig i Danmark hen over julen og ind i det nye år. Faktisk er jeg lige kommet hjem i sidste uge fra Egypten hvor vi færdiggjorde ansøgning incl alle dokumenter. Men lige efter jeg er taget hjem mister min kæreste sit job, pga lavsæson i turistbranchen. Han står nu derfor uden en ansættelses kontrakt. Er der nogen der ved om det så er helt umuligt at få visum??? -

På forhånd tak 😊

gambler

Re: Er det mon helt umuligt nu???

Indlæg af gambler » 01.12.2017 08:10:09

nej det ikke umuligt, mht job så det for at dokumentere at der ''noget at vende retur til''

og da der ikke er 2 ambassader / visa ekspeditioner der helt ens, skal du/i rette henvendelse til det sted i søger,
om hvad i så kan gøre / hvad der så kræves

endvidere er der forskel på hvilket land, underforstået at egypten er gruppe 3 land, hvor krav om dokumentation
er større end f.eks. gruppe 1 & 2 lande

Tristo

Re: Er det mon helt umuligt nu???

Indlæg af Tristo » 01.12.2017 09:45:44

Mange tak for svar.

Vi har tidligere forhørt os i processen vedr dokumentation for ansættelse, da vi havde hørt det skulle dokumenteres men vi så det ikke på listen over dokumenter. Her svarede ambassaden at han skal medbringe ansættelses kontrakt, hvis han har et job, det havde han jo på daværende tidspunkt. Så tænker vi fik svar der. Men det er selvfølgelig svært at sige hvor vigtig det er i forhold til “ noget at vende tilbage til”. Vi har set hinanden i Egypten 4 gange siden april og dokumentere det med billeder, stempeler i mit pas og flybilletter. Det tager en del energi at være så tæt på og så alligevel så langt fra. Måske han bare skal søge og så må vi tage den derfra. Vi har købt rejseforsikring gældene for 3 måneder.

Besvar