Hej allesammen
Jeg er ny på denne side men behøver gode råd.
Min kæreste fra Kiev og jeg har fået forskellige oplysninger og nu ved jeg hverken ud eller ind.
Min kæreste har af Den Danske Ambassade i Ukraine fået den besked at hun ikke i visum ansøgningen må skrive at vi er kærester.
Jeg har af Udlændinge service fået den besked at vi netop i visum ansøgningen/invitationen skal skrive at vi er kærester.
Hvem af disse instanser har ret?
Vi er igang med ansøgningsprocessen. Og forventer at Inna kommer til Danmark til Oktober 2008.
Nu læser jeg til min skræk i et notat jeg fandt på nettet over visumpraksis, at omkring lande med referencebegrænsning, hvis Ukraine stadig hører til denne gruppe, gives der normalt kun visum til alle med en nær reference (kæreste).
Er det korrekt?
Nu er mit spørgsmål...
Får vi et afslag på ansøgningen når vi kun har skrevet "Friends" (venner) i henholdsvis Inna's visum ansøgning afleveret på Ambassaden og min invitation sendt til Ambassaden?
HJÆLP!!!!!
Jeg venter med spænding på et opdateret svar.
På forhånd tak for hjælpen
Klaus
Visum til min kæreste i Kiev/Ukraine
Hej Claus !
Jeg kan råde dig til at gå ind www.Russianmeetingplace og læse der.
Men som svar på dit spørgsmål så skal du skrive i er kærster netop
på grund af tilknytningskravet. Din indvitation skal sendes både til din
kærste og til Ambassaden HUSK at underskrive den. Men hvis du har
brug for hjælp så må du sige til så findr vi en måde at kontakte hianden
på. Jeg er selv gift med en Russisk kvinde så kender reglerne ret godt.
Mvh. Astra16V
Jeg kan råde dig til at gå ind www.Russianmeetingplace og læse der.
Men som svar på dit spørgsmål så skal du skrive i er kærster netop
på grund af tilknytningskravet. Din indvitation skal sendes både til din
kærste og til Ambassaden HUSK at underskrive den. Men hvis du har
brug for hjælp så må du sige til så findr vi en måde at kontakte hianden
på. Jeg er selv gift med en Russisk kvinde så kender reglerne ret godt.
Mvh. Astra16V
Hej Klaus
Har lige læst dit inslag og vil komme med min oplevelse
Jeg kender ikke hvordan andre Ambassader end den i Nairobi og min oplevelse med dem er ikke altid positive. De gange jeg har været tilstede sammen med min kone, når vi enten har søgt om Visum eller familie sammenføring, har De været flinke og svare pænt på alle sprøgmål men når min kone står der alene. bliver hun behandlet som en "SORT" og ikke som min kone, der med stor sansynlighed bliver Danske statboger en gang i fremtiden. Når det er sagt, så vi jeg råde alle til, som udgangspunkt IKKE at stole på det De siger på Ambassaden. For De ved det ganske enkelt ikke. Min oplevelse er på hvert konkret spørgmål stillet til Dem, ikke svarer overens med det svar jeg efterfølgende får hos UdlændningeService - Så spørg ved US - Skulle der være andre der en anden opfattelse/oplevelse end min er det bare positiv
Har lige læst dit inslag og vil komme med min oplevelse
Jeg kender ikke hvordan andre Ambassader end den i Nairobi og min oplevelse med dem er ikke altid positive. De gange jeg har været tilstede sammen med min kone, når vi enten har søgt om Visum eller familie sammenføring, har De været flinke og svare pænt på alle sprøgmål men når min kone står der alene. bliver hun behandlet som en "SORT" og ikke som min kone, der med stor sansynlighed bliver Danske statboger en gang i fremtiden. Når det er sagt, så vi jeg råde alle til, som udgangspunkt IKKE at stole på det De siger på Ambassaden. For De ved det ganske enkelt ikke. Min oplevelse er på hvert konkret spørgmål stillet til Dem, ikke svarer overens med det svar jeg efterfølgende får hos UdlændningeService - Så spørg ved US - Skulle der være andre der en anden opfattelse/oplevelse end min er det bare positiv
JAC kan på alle måder bekræfte din historie fra Nairobi og specielt når man som jeg sad der grundet business.
Men derefter har jeg under ingen omstændigheder nogensinde set mere racisist og nedværdigt behandling af afrikaner. Der udover bryder ambassen osse alle menneskerettigheder når de har børn til forhør der.
Da jeg omgås mennesker i alle dele af verden og har meget nemt til at komme i snak med folk, udspurgte jeg vagterne på ambassaden, om
Danmark opførte sig i sådan grad over for børn, hvilket de desværre kunne bekræfte min formoding om.
Men derefter har jeg under ingen omstændigheder nogensinde set mere racisist og nedværdigt behandling af afrikaner. Der udover bryder ambassen osse alle menneskerettigheder når de har børn til forhør der.
Da jeg omgås mennesker i alle dele af verden og har meget nemt til at komme i snak med folk, udspurgte jeg vagterne på ambassaden, om
Danmark opførte sig i sådan grad over for børn, hvilket de desværre kunne bekræfte min formoding om.