Hej alle sammen
Jeg skal prøve at gøre det kort; I forbindelse med en studierejse i Tanzania sidste år i september mødte jeg en tanzaniansk mand og det var kærlighed ved første blik. Siden besøgte jeg ham en måned i februar i år hvor vi boede sammen.
Han har aldrig gået i skole og tjener til dagen og vejen ved at udleje baderinge og passe på folk ved stranden. Han ejer ikke noget.
I forbindelse med visum ansøgning har jeg selvfølgelig hæftet for alle rejseudgifter og da hans engelsk begrænser sig til kun det talte og ikke skrevne, har jeg udfyldt alle dokumenter. Jeg frygtede afvisning fordi jeg ikke opfyldte kravet om 4 lønsedler da jeg er nyuddannet og ikke har været i arbejde i mere end tre måneder. Men det viser sig at afvisningen begrundes med:
- at han har ringe kendskab til DK
- at vores forhold ikke har eksisteret længe nok
- at der ikke er dokumenteret tilstrækkeligt til hvad formålet med besøget er
- at han ikke har tilstrækkelige midler
- og (selvfølgelig) at de anser det for højst plausibelt at han vil blive i DK illegalt
Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre nu. Skal vi prøve at søge fra den danske ambassade i Nairobi? Skal vi prøve igen på den norske i Dar es Salaam? Skal vi vente til jeg har ferie og gøre det sammen?
Alle råd/kommentarer modtages med kyshånd.
Afvist visum fra Tanzania til Danmark
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Afvist visum fra Tanzania til Danmark
Eftersom I har ansøgt på en dansk ambassade (går jeg stærkt ud fra, da der er en i Tanzania), vil det blive samme svar fra en anden dansk/Udlændingestyrelsen, hvis den bliver sendt dertil. At søge via en af de andre nordiske vil være selvmål, da DK er LANGT mest liberalt mht at udstede 'kærestevisum'.
Den sikreste vej til at opnå visum vil være at udbygge forholdet, dvs. besøge ham så hyppigt du kan få råd til, og i øvrigt slå koldt vand i blodet det næste års tid. Er det et forhold, der er egnet til langtidsholdbarhed, så holder det til det, og chancen for visum øges måned for måned, besøg for besøg. Men vent hellere et helt end et havlt år, før I prøver igen.
Den sikreste vej til at opnå visum vil være at udbygge forholdet, dvs. besøge ham så hyppigt du kan få råd til, og i øvrigt slå koldt vand i blodet det næste års tid. Er det et forhold, der er egnet til langtidsholdbarhed, så holder det til det, og chancen for visum øges måned for måned, besøg for besøg. Men vent hellere et helt end et havlt år, før I prøver igen.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Vi har søgt fra den norske ambassade, da den danske ambassade i Tanzania ikke har et visum kontor.
Men så hører jeg dig sige at vi skal tage til Nairobi og søge fra den danske ambassade eller slå koldt vand i blodet. Tak for råd
Men så hører jeg dig sige at vi skal tage til Nairobi og søge fra den danske ambassade eller slå koldt vand i blodet. Tak for råd
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvis du så småt drømmer om en fælles fremtid, så er rådet at søge om visum til november, den trælseste måned, så han ikke får den opfattelse at der er jordbær og lyse nætter i DK altid 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Er du tosset, så kunne han blive til jul. Det ville være magisk
Jeg tror planen bliver lidt koldt vand i blodet og så prøve fra den danske ambassade i Nairobi. Måske er der nogen der har bedre erfaring med det?
Jeg tror planen bliver lidt koldt vand i blodet og så prøve fra den danske ambassade i Nairobi. Måske er der nogen der har bedre erfaring med det?