Flytter hjem til Danmark efter 17 aar

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Coming home

Flytter hjem til Danmark efter 17 aar

Indlæg af Coming home » 22.01.2017 12:21:28

Kaere Aegteskab uden graenser,

Min kone og jeg har "beslutet" os for at rejse hjem til Danmark og jeg troede faktisk at min situation var lig med de fleste her paa forumed. Men har ikke fundet det jeg ledte efter.

Min kone er fra Ecuador og vi har vaeret gift i 12 aar og har 2 boern paa henholdvis 10 aar og en paa 6 maaneder (begge har dansk pas). Vi har de sidste 10 aar boet i Ecuador hvor jeg har permament opholdstilladelse paa baggrund af vores aegteskab, dog forbliver jeg Dansk statsborger.

Jeg er meget bekymret for hvilken er den rette vej at gaa for os.

Jeg havde egentlig besluttet mig for at soege tourist visa til min kone som altid og saa blot se at komme igang naar vi kom til Danmark/drop the bomb. Men hvilke konsekvenser kan misbrug af turist visaet have for vores fremtidige FS?

Jeg er dog endnu mere bekymret for at soege FS direkte fra Ecuador, da jeg af bagveje har faaet af vide at det naesten sten sikkert vil faa afslag og saa bliver doern til turist visa ogsaa lukket.

Oekonomisk er vi okay, kan stille sikerheden og jeg jeg kan beholde mit arbejde selvom vi flytter.

Hvad er den bedste retning for os?

MVH

RMM

skaanebo

Re: Flytter hjem til Danmark efter 17 aar

Indlæg af skaanebo » 22.01.2017 12:41:15

Hvorfor skulle din kone få afslag på visum? Det lyder meget mystisk.

Sagen lyder faktisk ret ligetil, da I opfylder kravene, bortset fra at jeg ikke ved, om din kone nogensinde har været på besøg i Danmark?

Ellers er det blot et spørgsmål om at kunne stille bankgaranti. Men hvis hun aldrig har besøgt Danmark, bør hun komme til Danmark på visum, førend I søger om opholdstilladelse til hende.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 22.01.2017 22:04:54

Hvis dit arbejde så at sige flytter med dig, så kan du også overveje at I tager en omvej over et andet EU-land først.

Læs om den mulighed her:
http://www.aegteskabudengraenser.dk/raa ... et-EU-land

Efter ca. 3 mdr. flytter I så til DK, igen ved at benytte EU-reglerne:
http://www.aegteskabudengraenser.dk/raa ... g/flyttedk
mh
Rådgiver for ÆUG

Coming home

Indlæg af Coming home » 05.02.2017 11:37:03

Tusind tak for jeres positive svar, det glaeder mg at det maaske ikke er saa meget op a bakke som jeg havde troet.

Min kone og boern har vaeret flere gange i danmark.

MVH

Coming home

Besvar