Hej flinke folk!
Jeg har i planer om at studere arabisk, ikke på et universitet, hvor jeg forstår at det vil være nemt at få dets visa.
Jeg vil dog studere arabisk på en institution blandt mange andre, så mit spg. lyder som:
Hvordan kan jeg få tilladelse/visa til at bo i Egypten for 1 år eller lidt mere? Er det i alle henseende muligt?
Vh. Mohammad
Egypten- hvordan får jeg ca. 1 års tilladelse?
-
Eneogalene
-
Eneogalene
Re: Egypten- hvordan får jeg ca. 1 års tilladelse?
Tak vil jeg gøre
-
AllYouNeedIsLove
Re: Egypten- hvordan får jeg ca. 1 års tilladelse?
Du kan bare rejse derned på et alm turistvisum (som kan købes i lufthavnen til 20 USD), og så når du er dernede, søge om enten turist eller studie visum for 6 måneder. og så igen efter de 6 måneder. Det kostede under 100 LE tilbage i 2012-2013. Og vidst nok ca. 50 LE hvis du skal have et re-entry visum også (så du kan rejse ud og ind).
Det er super nemt og hurtigt at få. Jeg skulle bare udfylde en ansøgning, og aflevere den sammen med mit pas om morgenen, og så kunne jeg hente mit pas med visum-stickeren i om eftermiddagen. En god idé er at få en til at tage med dig der kan arabisk, da de højst sandsynligt ikke taler engelsk.
Arbejdstilladelse tager til gengæld rigtig lang tid, er dyrt og er næsten umuligt at få! Jeg har ventet helt op til over et halvt den ene gang, hvor de beholdte mit pas i mens.
Det er super nemt og hurtigt at få. Jeg skulle bare udfylde en ansøgning, og aflevere den sammen med mit pas om morgenen, og så kunne jeg hente mit pas med visum-stickeren i om eftermiddagen. En god idé er at få en til at tage med dig der kan arabisk, da de højst sandsynligt ikke taler engelsk.
Arbejdstilladelse tager til gengæld rigtig lang tid, er dyrt og er næsten umuligt at få! Jeg har ventet helt op til over et halvt den ene gang, hvor de beholdte mit pas i mens.