Visum til Sverige efter afslag i dk

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sadi0177

Visum til Sverige efter afslag i dk

Indlæg af Sadi0177 » 22.12.2016 16:02:37

Hej
Jeg fik afslag til min mands turistvisum til dk og har tvillinger på 4 måneder nu, som stadig ikke har set deres far. Vi er nu flyttet til Sverige og har en lejet lejlighed og jeg er på barsel lige nu ellers arbejder jeg fuldtid. Vi skal snart til at søge besøgsvisum men er virkelig stresset for afslag igen. Er der nogle som ved, om man bliver indkaldt til interview hos den svenske ambassade i pakistan hvis min mand tidligere havde været til interview i den danske ambassade da vi søgte turistvisum til DK. Jeg er dansk statsborger men er virkelig nervøs for et afslag igen. Håber at der er nogle som kan svare.
På forhånd tusind tak for hjælpen.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Visum til Sverige efter afslag i dk

Indlæg af Kim P. Nyberg » 02.01.2017 21:53:56

Der er en væsentlig forskel på at søge visum efter de nationale regler på den ene side og efter EU-retten på den anden.

Da han søgte om at komme til Danmark, var det for myndighederne nok, at de havde en mistanke om, at han ikke ville rejse hjem igen efter endt besøg, og dermed kunne de give ham afslag.

Men nu bor du i Sverige og du har dermed udnyttet din ret til fri bevægelighed i EU. Derfor har du pludselig ret til at have dine familiemedlemmer hos dig, heriblandt din ægtefælle. Og nu er det ikke længere nok, at myndighederne har en mistanke. Nu skal de også fremlægge håndfaste beviser på, at de har ret. Og de kan kun give afslag, hvis din adresse eller jeres ægteskab er proforma, eller han udgør en aktuel og helt personlig trussel mod den nationale sikkerhed og/eller orden i Sverige. Kan de ikke løfte den bevisbyrde, SKAL de indrømme ham et visum i medfør af artikel 5 i direktiv 2004/38.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar