Hej.
- Jeg er en mand der har fået en kæreste i Nigeria, som jeg har mødt online. Jeg er i gang med at stykke en invitation sammen til hendes visumansøgning og indhenter information rund omkring på nettet da jeg støder på dette fine forum, med en masse brugbar info. Mange tak for det! - Jeg fik dog en mavepuster da jeg så det her afsnit:
"For kærester/forlovede gælder der, at I skal være i stand til at bevise, at I har et indgående, personligt kendskab til hinanden. I kan IKKE få visum som kærester/forlovede, hvis I ikke har mødt hinanden personligt og har tilbragt tid sammen"
Er jeg nødt til at tage til Nigeria og gifte mig med hende? - Vi har talt om at hun kan besøge mig 14 dage - og nu ser det ud til at vi går fra at se hinanden an, til at skulle en meget omfangsrig vej igennem systemet?
Er der nogen her med erfaringer der kan fortælle mig hvad man bør gøre i vores situation?
På forhånd tak.
Kæreste i Nigeria
Re: Kæreste i Nigeria
Kravet at, I at har mødt hinanden et andet sted tidligere uden for Danmark. Så det er dig, der skal rejse til Nigeria først, hvis I endnu ikke har mødt hinanden.
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Kæreste i Nigeria
Og lad for himlens skyld være med at kaste dig ind i et ægteskab, i forventning om at det vil gøre det hele lettere. Det vil det IKKE. Det vil medføre mistanke om proforma-ægteskab:
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... skaber.htm
Det der kan gøre det lettere at få hende på besøg er, at du tager ned og møder hende 'in real life', og at I venter med at prøve at få visum til DK et stykke tid efter besøget, hvor I i mellemtiden holder kontakt. I sådanne sager er hastværk lastværk.
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... skaber.htm
Det der kan gøre det lettere at få hende på besøg er, at du tager ned og møder hende 'in real life', og at I venter med at prøve at få visum til DK et stykke tid efter besøget, hvor I i mellemtiden holder kontakt. I sådanne sager er hastværk lastværk.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG