Working holiday til min australske kæreste

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Emiliahc

Working holiday til min australske kæreste

Indlæg af Emiliahc » 06.11.2016 23:27:14

Godaften derude

Jeg har lige fået svar på nogle af mine spørgsmål som har skabt nye spørgsmål :D

Er der nogle der ved hvor lang tid behandlingen tager for et working holiday visum til en australier? Jeg ved godt der står 3 måneder på NyiDanmark, men det skal vidst bare forstås som max behandlingstid. Nogle der ved sådan gennemsnitlig hvor lang tid det tager hvis man fx indgiver den i januar?

Mit næste spørgsmål er så om der er nogen der ved om visumet gælder for den dag man får det og året begynder at tælle ned fra den dag eller året først begynder når man indrejser i landet hvis i forstår?

Og sidst men ikke mindst når hans visum så udløber vil han så havde ret til at være her i yderligere 90 dage?

Håber der er nogle der ligger inde med nogle svar :)

CEGA

Re: Working holiday til min australske kæreste

Indlæg af CEGA » 31.01.2017 00:09:07

Hej!
Fandt du et svar? Jeg står lige nu med samme spørgsmål, da min kæreste fra New Zealand ønsker at søge om Working Holiday visa til Danmark.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 31.01.2017 21:35:49

Det sidste kan jeg besvare: DK forlanger, at visumfrie personer, som har været i DK på midlertidig opholdstilladelse, såsom au-pair, studerende og working holiday, skal rejse UD af DK (ikke Schengen) i 24 timer og ind igen, før de kan bruge deres 90 visumfrie dage. Da der nu er grænsekontrol ved indrejse over den tyske grænse, og sikkert er det stadig om et godt årstid, kan man formodentlig bede om at få et stempel når man har taget sig en overnatning i Flensborg eller Hamborg. Der er direkte tog fra Århus og København. Man kan også tage turen til Sverige hvor der også er grænsekontrol, så man kan få et stempel.
mh
Rådgiver for ÆUG

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 31.01.2017 21:38:02

Der er ingen grænsekontrol fra Sverige til Danmark, så at få et stempel er nok noget tvivlsomt. Og i øvrigt er der heller ikke fast kontrol af grænsebetjente i Sverige, så man kan også rejse ind i Sverige uden at få noget stempel.

danaus

Indlæg af danaus » 13.03.2017 16:00:31

Hej, jeg tænker du har fået svar.

Men, hvis du ikke har - så gjorde vi sådan at min australske mand tog hertil på et schengen visa, og i Danmark søgte om WHV. Vi sendte ansøgningen ind inden for to uger, og fik svar efter 1,5 måned. Da han allerede var i Danmark begyndte hans WHV fra den dag han modtog brevet. Han er her indtil sommer :-)

Besvar