Hjælp med turistvisum, med henblik på at søge familiesammenføring
-
nannahenten
Hjælp med turistvisum, med henblik på at søge familiesammenføring
Min kæreste fra Ghana er 2 gange blevet afvist turist visa og har fået afslag på en appel. Deres begrundelse var første gang økonomi fordi han ikke havde vedlagt hans opsparelse, anden gang kunne de ikke se grund til indrejse, på trods af min invitation og de troede ikke han vil rejse hjem igen. Mit spørgsmål er følgende... Jeg tager til Ghana på mandag og kan ikke finde ud af hvad der er smart? Vi vil søge familiesammenføring men skal have ham ind i landet først. Jeg siger jeg er total økonomisk ansvarlig for ham, hvor meget skal han så selv have stående og hvad med mig? Og hvad er god grund til indrejse? Og hvordan beviser at ham rejser hjem igen når det ikke er planen. Sidste lagde han en masse dokumenter fra hans arbejde som ingeniør i en bank, og bevis på bil og sådan noget. Og er dumt at blive gift i Ghana er det nemmere eller sværere for ægtefæller at få turist visa? Og jeg er 25 år, født dansk statsborger med danske forældre... Gælder tilknytningskravet også for os?
Re: Hjælp med turistvisum, med henblik på at søge familiesammenføring
Først kan du jo ikke søge familiesammenføring (FS) med ham uden at I er gift.... Og da det tyder på at han ikke kan få visum til Danmark har I jo nok ikke ret mange andre muligheder end at blive gift i et andet land..
"Og hvordan beviser at ham rejser hjem igen når det ikke er planen."... Jamen hvis det ikke er planen at han skal rejse hjem igen, så er det jo lidt svært at bevise at det er jeres påstand. Og hvorfor søge FS når det er planen at han skal hjem.... Undskyld jeg forstår nok ikke helt havd du mener....
Men det korte af det lange er jo at han er nægtet indrejse på turistvisum... Det bliver meget svært at få ham hertil så, og har han ikke ret til ophold i Danmark kan I jo heller ikke blive gift her i landet....
"Og hvordan beviser at ham rejser hjem igen når det ikke er planen."... Jamen hvis det ikke er planen at han skal rejse hjem igen, så er det jo lidt svært at bevise at det er jeres påstand. Og hvorfor søge FS når det er planen at han skal hjem.... Undskyld jeg forstår nok ikke helt havd du mener....
Men det korte af det lange er jo at han er nægtet indrejse på turistvisum... Det bliver meget svært at få ham hertil så, og har han ikke ret til ophold i Danmark kan I jo heller ikke blive gift her i landet....
-
fundiver199
Re: Hjælp med turistvisum, med henblik på at søge familiesammenføring
Ghana er placeret i Hovedgruppe 3. Der burde derfor kunne gives visum via en dansk ambassade til at besøge en kæreste. Men måske var I ikke kærester, da han søgte, men kun venner? I så fald er vurderingen strengere.
Det bedste sted at få hjælp med afslag er hos ÆUGs rådgivning, som du kan kontakte under menupunktet "rådgivning". Husk at vedhæft en kopi af afslaget, så vi kan danne os et overblik over sagens substans.
Det bedste sted at få hjælp med afslag er hos ÆUGs rådgivning, som du kan kontakte under menupunktet "rådgivning". Husk at vedhæft en kopi af afslaget, så vi kan danne os et overblik over sagens substans.