US sagsbehandler ???

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Schjerbeck

US sagsbehandler ???

Indlæg af Schjerbeck » 16.07.2008 14:02:37

heysa

Jeg er ved at få min kæreste herover fra Rusland på et multi-visum... vi er ikke gift endnu, men har planer om at gifte os i Rusland.

Sædvane tro tager en visum ansøgning milliarder af år, og er dog også lige nået uge uden at jeg har hørt fra dem. Jeg ringede ind og spurgte om der var en jeg kunne tale med... altså en sagsbehandler på visumet.... og fik at vide at der er et helt team af sagsbehandlere på sagen, men at jeg ikke kan tale med EN om det.....

Jeg kan læse at der er mange af jer, der har kunne tale med netop EN sagsbehandler.... blev jeg ( igen ) fortalt noget forkert ? :evil:

Anne Alver
Geografisk sted: Danmark

samme besked

Indlæg af Anne Alver » 16.07.2008 15:42:05

Hej, jeg har også fået at vide, at de er et helt team, der kan arbejde med en sag. Nogle gange jeg ringede, kunne "telefonpasseren" ikke oplyse mig helt omkring vores sag, fordi som han sagde, det kan være en af sagsbehandlerne, har taget sagen ud og den ligger på vedkommendes bord. Jeg tror, de har et elektronisk system, hvor alt kommer ind i, men inden de får skannet papirer ind eller får tastet oplysninger ind, hvis en sagsbehandler har lavet noget på sagen, så kan der jo godt gå noget tid. Tog dem f.eks. ca 14 dage at få vores vielsesattest ind. For mig at høre, kunne både de og os, der er tvunget til at bruge deres service, godt have glæde af, at deres procedurer blev strømlinet, så det hele kunne blive noget mere effektivt. :) Det er undertrykkende i sig selv, at blive udsat for dårlig service! Med ventetid, usikkerhed og hvad det ellers medfører! :cry: Så det må hurtigst muligt blive ændret !! :)

Schjerbeck

lidt tættere

Indlæg af Schjerbeck » 17.07.2008 13:16:20

Har lige fået spørgeskemaet som jeg skulle udfylde... det var dog lavet forkert, da vi havde fået lavet ansøgningen om til 90 dage og med multi-entry. Ringede til US og fik en flink medarbejder, der lavede det om i telefonen.

På spørgeskemaet var dog navnet på en sagsbehandler..... :D

Besvar