Muligt at opnå visum med igangværende FS for barn ?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
zyph

Muligt at opnå visum med igangværende FS for barn ?

Indlæg af zyph » 13.02.2016 17:07:06

Hej alle i kloge hoveder,

Jeg håber at i kan afklare mit spørgsmål.

Min kone, filippiner med igangværende FS på 3 måned (med process ophold her)

Vi ønsker hendes dreng hertil som er tilbage i filippinerne (2 år gammel)

Vil i mene at det er muligt at opnå visum, hvis vi indlevere FS ansøgning i filippinerne ?

Vi ønsker nemlig ikke at indlevere FS i filippinerne, hvis udfaldet så bliver at han skal tilbringe de næste 3-6 måneder tilbage.

-----------------------------------------------------------------------------------
Årsag til vi påtænker at indlevere i filippinerne, er selvfølgelig at slippe for det nye gebyr som træder i kraft fra 1 marts, 7.000 kr er ik ligefrem småpenge
og skal de først til DK, så bliver tiden meget knebent.

Vi har først lige fået lavet pas til ham, hvilket krævede min kone/hans mor måtte rejse hjem for at få lavet pas, da det umiddelbart ville være umuligt uden en af forældrene tilstede.

Jeg takker på forhånd.

larsmand

Re: Muligt at opnå visum med igangværende FS for barn ?

Indlæg af larsmand » 19.02.2016 14:05:00

Tvivler på at I vil få et visum til ham... desværre..... Det smarteste er nok at afvente udfaldet af FS, og så søge når hun har dette ... Men hvorfor har ikke ikke søgt FS til sønnen med det samme det havde da været smart....

zyph

Re: Muligt at opnå visum med igangværende FS for barn ?

Indlæg af zyph » 23.02.2016 11:58:45

Hej Larsmand,

Du har skam helt ret i at det ville være smartest at ha' søgt FS samtidig for både kone og barn, men vi havde ikke noget pas til knægten og det var jo en af betingelserne i FS ansøgningen.

Så konen var nødt til at rejse hjem til filippinerne for at få lavet et pas til ham, da de simpelthen var umuligt at få lavet et pas uden en af forældrenes tilstedeværelse.

En pisse irriterende og dyr løsning for at sige det ligeud :)

Et tillægsspørgsmål:

Når nu vi modtager turistvisum til knægten, skal vi så booke en returbillet, selvom det ikke er tiltænkt at han skal retur ?
Hvad er jeres erfaringer, vil de fleste lufthavne stille sig på bagben over manglende returbillet ?

Besvar