Hej alle sammen.
Jeg håber i kan hjælpe mig...
Jeg var i Sydafrika i seks måneder fra maj-november 2015, og jeg mødte en fantastisk fyr, som blev min kæreste.. Jeg savner ham forfærdeligt, og jeg bliver nødt til at møde ham igen - og jeg ved han er den eneste ene... Men hans pas er i gruppe 4, og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op, før at han måske har en reel mulighed for at komme hertil.. Han bor i Sydafrika, men er oprindeligt fra Den Demokratiske republik Congo...
Kan i fortælle mig hvordan osv.. Har kigget rundt på nettet, men jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde mig til min situation, og hvor jeg overhovedet skal starte..
Jeg er 20 år gammel og har fast job.
Visum til afrikansk kæreste
Re: Visum til afrikansk kæreste
Der er ikke de store muligheder for at få ham til Danmark på et turistvisum.
Tjek Ny I Danmarks hjemmeside og find hans land. Er det i gruppe 4, så er chancerne meget små. Desuden er der også 24 års reglen at tage hensyn til.
Ikke for at tage håbet fra dig, men et visum gives stort set kun til ægtefæller og så er det endda meget svært at få kørt igennem.
Det er derfor mange af os udnytter EU reglen og er flyttet til et andet EU land i håb om familiesammenføring der.
Tjek Ny I Danmarks hjemmeside og find hans land. Er det i gruppe 4, så er chancerne meget små. Desuden er der også 24 års reglen at tage hensyn til.
Ikke for at tage håbet fra dig, men et visum gives stort set kun til ægtefæller og så er det endda meget svært at få kørt igennem.
Det er derfor mange af os udnytter EU reglen og er flyttet til et andet EU land i håb om familiesammenføring der.
ÆUG rådgiver
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Visum til afrikansk kæreste
Spørg ham, hvilke lande han kan rejse til uden det store besvær, og hvor du også kan komme til uden at det koster en formue, eller spar op til nok en rejse.
Tænk over, om du vil og ville kunne flytte til Sydafrika. Og tænk især på, at hvis han taler om at et fælles liv for jer skal ligge i det kolde nord, så har han måske en lige så urealistisk forestilling om, hvordan tilværelsen er der, som de syriske og andre flygtninge, som skuffede over at de ikke fra dag 1 får en lejlighed og et job vender hjem.
Jeg har været her på forum i flere år, og kender til flere, som har kæmpet længe og indædt for at få deres eneste til DK, for så at vend tilbage til forum nogle år senere og søge råd om skilsmisse, for det meste fordi ægtefællen og kærligheden går i stykker på at ægtefællen ikke kunne få job.
Tænk over, om du vil og ville kunne flytte til Sydafrika. Og tænk især på, at hvis han taler om at et fælles liv for jer skal ligge i det kolde nord, så har han måske en lige så urealistisk forestilling om, hvordan tilværelsen er der, som de syriske og andre flygtninge, som skuffede over at de ikke fra dag 1 får en lejlighed og et job vender hjem.
Jeg har været her på forum i flere år, og kender til flere, som har kæmpet længe og indædt for at få deres eneste til DK, for så at vend tilbage til forum nogle år senere og søge råd om skilsmisse, for det meste fordi ægtefællen og kærligheden går i stykker på at ægtefællen ikke kunne få job.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG