Turistvisum til kæreste fra Tanzania

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Rilora

Turistvisum til kæreste fra Tanzania

Indlæg af Rilora » 07.12.2015 19:47:31

Hej

Jeg har en kæreste i Tanzania som jeg mødte da jeg var dernede i juli måned. Jeg har efterfølgende besøgt ham i oktober og skal derned igen henover jul/nytår. Han har pt. ikke noget arbejde (er uddannet lærer på universitet dernede) og bor til leje. Jeg er 29 og han er 27.
Jeg vil gerne have ham herop på ferie, men han har før søgt om turistvisum til Danmark, men blev afvist. På det tidspunkt var han kæreste med en anden dansker og arbejdede på en restaurant. De betvivlede om forholdet var ægte, samt undrede sig over at han arbejdede på restaurant når han var uddannet lærer.

Hvad kan vi gøre for at han får lov til at komme herop på ferie? Og hvad hvis vi bliver enige om at vi vil have han skal blive - kan vi så blive gift og søge om ægtefællesammenføring mens han er her på ferievisum? Giver det os bedre mulighed for ferievisum hvis vi bliver gift når jeg skal derned til jul?

Han har en bror i Frankrig som fylder 30 i foråret. Kan han søge om turistvisum dertil, og så tage til Danmark også jf. Schengenaftalen? Hvis han tager til Danmark på sit franske ferievisum, og vi bliver gift og søger om ægtefællesammenføring, er han her så på lovligt ophold og kan blive til sagen er behandlet?

Er der størst chance for at få visum til at besøge en kæreste i Danmark, eller at besøge en bror i Frankrig? Han har et "visum afvist-stempel" i sit pas og vil helst ikke have et til.

Mange spørgsmål, jeg håber nogen kan hjælpe :-)

fundiver199

Re: Turistvisum til kæreste fra Tanzania

Indlæg af fundiver199 » 09.12.2015 07:32:59

Der er størst chance for at få visum, hvis man ikke lyver om formålet med rejsen. I skal dokumentere, at I har mødt hinanden inden for de sidste 12 måneder. F.eks. ved stempler i dit pas og et par fotos sammen.

Og så bør han aflevere ansøgningen til den danske ambassade i Nairobi, så den bliver behandlet efter dansk praksis. Norske ambassader som den i Dar Es Salaam har en anden og langt mere restriktiv praksis for visum til besøg hos kærester og forlovede.

Besvar