håber virkelig i kan hjælpe mig. Jeg savner min mand ufatteligt meget
Schengen visum afvist
Schengen visum afvist
Hej, mig og min mand blev gift her til juli måned i Indien. Vi har kendt hinanden i lidt over et år nu men vi har aldrig mødt hinanden, kun her i sommers hvor vi blev gift. Vi valgte at søge om et turistvisum men den blev afvist. De mener at vores forhold ikke er stærk nok, da vi kun har mødt hinanden en gang og kun har været sammen i ca. 1 måneds tid. jeg forstår ikke hvordan de kan give et afslag på det? vi vil så gerne søge igen, men jeg er helt tom i hovedet. hvordan kan vi på nogen måneder bevise hvor stærkt vores forhold er? Nogen der sidder inde med nogle gode ideer?
Re: Schengen visum afvist
Ophold dig sammen med din ægtefælle i din ægtefælles hjemland nogle måneder i stedet for.
Tusind tak for dit svar. men Ja det kunne være godt hvis jeg kunne det. Er i gang med at studere, det er lidt svært at få ferie.
-
fundiver199
For hjælp med afslag bør du kontakte ÆUGs rådgivning under menupunktet "rådgivning" og uploade en kopi af afslaget. Det er nødvendigt at læse et afslag selv for at kunne give kvalificerede råd omkring det.
Du kan jo tage orlov fra dit studium i et semester og så på den måde styrke tilknytningen til din ægtefælle ved at tage ned og besøge ham.
-
fundiver199
Som sagt skal man læse en afgørelse for at kunne give kvalificerede råd om den. Men som en generel betragtning gælder det, at er et ægteskab først stemplet som "proforma" med den delvise begrundelse, at man kendte hinanden meget dårligt, FØR man blev gift, så ændrer det ikke noget, at man lærer hinanden bedre at kende, EFTER man blev gift.
Skaden er i den situation sket, om man så må sige, fordi man giftede sig alt for hurtigt. Om det er det, der er problemet i denne sag, eller om der (også) ligger andre ting bag, kan man ikke sige noget om uden at læse afgørelsen.
Skaden er i den situation sket, om man så må sige, fordi man giftede sig alt for hurtigt. Om det er det, der er problemet i denne sag, eller om der (også) ligger andre ting bag, kan man ikke sige noget om uden at læse afgørelsen.
Tusind tak for jeres svar. Først havde vi søgt i den Norske Ambassade, men nu har Vi besluttet at vi tager sammen til Indien i en uges tid og søger om turist visum i den danske ambassade, da vi har fået at vide at chancen vil være større hvis vi afleverer ansøgningen sammen og at det er en dansk ambassade. Tror i det vil være en god ide?
Og hvad kan man skrive i formålet? Vil det ikke være underligt at skrive at han skal besøge mig, når vi lige har været sammen?
Håber i vil hjælpe mig.
Og hvad kan man skrive i formålet? Vil det ikke være underligt at skrive at han skal besøge mig, når vi lige har været sammen?
Håber i vil hjælpe mig.
-
fundiver199
Det er helt uden betydning, om du er til stede, når din mand søger om visum. Derimod er det altafgørende, hvilket land der behandler ansøgningen, da de enkelte lande i Schengen har vidt forskellig praksis for udstedelse af visum.
Så ja det er en god ide at søge via en dansk ambassade, så sagen bliver behandlet efter den danske praksis.
Så ja det er en god ide at søge via en dansk ambassade, så sagen bliver behandlet efter den danske praksis.