Har været gift to gange før

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Random

Har været gift to gange før

Indlæg af Random » 26.10.2015 00:04:57

Davs :)

Vil det forringe min kærestes chancer for at få VU2 visum, hvis jeg allerede har været gift to gange med udlændinge, og selvfølgelig at blevet skilt igen?

Der er intet fordækt i de to forrige ægteskaber andet end, at de holdte lige så ringe som hvis jeg var gift med en Dansk kvinde. Skilsmisseraten er jo osse ret høj bland rent Dansk gifte ægtepar generelt, så jeg ser ikke noget anderledes ved det. Men jeg er lidt bange for at US vil jagte mig for det. Så mit spørgsmål går på, at hvis det kan gå hen og blive et problem for os, om der så er noget jeg kan gøre, for at forøge vores chancer, med vores nye kærlighed og liv sammen?

Det er lige før at der er nemmere at blive astronaut efter hånden...

fundiver199

Re: Har været gift to gange før

Indlæg af fundiver199 » 28.10.2015 06:38:33

Det er ikke et problem i forhold til visum. Men hvis de to andre ægteskaber førte til, at dine tidligere ægtefæller fik permanent opholdstilladelse i Danmark, så vil du "score et point" for proformaægteskab, hvis du gifter dig med en ny udlænding, og I søger om familiesammenføring. Og dermed er I "bagud på point" fra start af, om man så må sige.

Som hovedregel skal der 3 minuspoint til at redde sig et afslag med den begrundelse, at ægteskabet er indgået med det afgørende formål at få opholdstilladelse (proforma). De 2 andre "nødvendige" minuspoint kan du f.eks. få ved:

* At der er stor aldersforskel mellem jer (12 år eller mere)
* At I ikke taler sammen på et fælles sprog men eksempelvis bruger et oversættelsesprogram
* At I mødtes via en datingside og gifter jer 3 uger efter, at I mødtes første gang i det virkelige liv
* At hun har søskende eller forældre, som også er familliesammenført til Danmark
* At hun tidligere har forsøgt at få opholdstilladelse på et andet grundlag end ægteskabet med dig
* Og så videre

Random

Indlæg af Random » 28.10.2015 07:58:43

Det giver mening. Det er så kun den ene eks der valgte at blive, hvor jeg ikke sagde noget dengang fordi jeg ikke så det som mit vedkomne hvad hun ville efter som vi jo gik fra hinanden i år 2000 mener jeg det var.

Der er 16 år mellem mig år min nye kæreste nu.

Ellers er alt iorden med mindre der stadig noget jeg ikke ved noget om.

Random

Indlæg af Random » 30.10.2015 01:09:15

Er der andre ting der tæller nedad i points end de to jeg allerede har samlet mig? Nu er jeg ved at være lidt ængstelig må jeg nok have lov at sige. Og hvis jeg har flere minuspoints som jeg ikke er klar over, kan det jo ikke længere betale sig at date min PH kæreste, og er så nød til at stoppe forholdet, selvom det vil gøre ondt...

Palawan

Indlæg af Palawan » 30.10.2015 15:30:29

fundiver199 skrev:Det er ikke et problem i forhold til visum. Men hvis de to andre ægteskaber førte til, at dine tidligere ægtefæller fik permanent opholdstilladelse i Danmark, så vil du "score et point" for proformaægteskab, hvis du gifter dig med en ny udlænding, og I søger om familiesammenføring. Og dermed er I "bagud på point" fra start af, om man så må sige.

Som hovedregel skal der 3 minuspoint til at redde sig et afslag med den begrundelse, at ægteskabet er indgået med det afgørende formål at få opholdstilladelse (proforma). De 2 andre "nødvendige" minuspoint kan du f.eks. få ved:

* At der er stor aldersforskel mellem jer (12 år eller mere)
* At I ikke taler sammen på et fælles sprog men eksempelvis bruger et oversættelsesprogram
* At I mødtes via en datingside og gifter jer 3 uger efter, at I mødtes første gang i det virkelige liv
* At hun har søskende eller forældre, som også er familliesammenført til Danmark
* At hun tidligere har forsøgt at få opholdstilladelse på et andet grundlag end ægteskabet med dig
* Og så videre
Hej,
Bliver man blot afvist med begrundelse for proforma eller indkaldt til samtale? dvs man få en chance for at vise det er reelt?

Mvh
Palawan

Random

Indlæg af Random » 04.11.2015 01:04:03

Det er meget fint med et tlf nummer men hvem er det og hvad er det helt præcist for ? ;)

Chr. R.

Indlæg af Chr. R. » 04.11.2015 08:31:01

Random skrev:Det er meget fint med et tlf nummer men hvem er det og hvad er det helt præcist for ? ;)
Tilsyneladende et selskab der yder juridisk bistand mod betaling, for dem der er indstillet herpå.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 04.11.2015 10:07:50

Jeg tror du har ret, Chr. R. - der er en, som har misforstået formålet med denne gruppe og prøver at kapre kunder.
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 05.11.2015 06:52:22

Den pågældende bruger er nu smidt ud og alle hendes indlæg slettet. Det kræver heldigvis kun et par klik med musen for en admin, da der findes en funktion der hedder "slet bruger", og herefter kan man vælge mellem "slet brugers indlæg" eller "bevar brugers indlæg". Om en bruger så har skrevet flere tusinde indlæg, kan de derfor fjernes med to klik med musen. Lad dette være en advarsel til andre :wink:

Besvar