Hejsa
Jeg er gået hen og blevet noget lun på en nigeriansk mand der pt lever i Cypern på en "pink slip". Han har sagt hvis vi bliver gift at han så kan komme til Danmark.
At han kan rejse fra Cypern med et såkaldt "yellow slip".
Han har så tænkt sig at søge visa fra Cypern fra den Svenske ambassade, som åbenbart håndterer norden. Så er mit spørgsmål - Er det muligt og i så fald - Hvor længe gælder det? Og regler etc?
Og hvordan er fremtidsudsigten så frem vi bliver gift på Cypern? Mht at han får permanent ophold i DK? Og hvilken vej skal det tages? Ift fs etc.
Har læst en del på det, men det er noget rodet og ikke helt så gennemsigtigt. Har læst noget om dispensationerne.
Det skal lige nævnes at jeg er på kontanthjælp og der er ingen udsigt til at det skulle ændre sig foreløbigt. Jeg har børn med min tidligere samlever i alderen 6-10år og jeg har dem 7/7 - 2 af dem har jeg bopælsadd. Den sidste har faren på sin adr pga økonomi. Men alle er i 7/7.
Kan af gode grunde ikke rykke by. Har en aftale med faren at vi bliver boende i byen af hensynet til børnene og deres skolegang og ift 7/7.
Hvad er den bedste fremgangsmåde?
Et par spørgsmål.
Re: Et par spørgsmål.
Er der monstro nogen der ved noget om problematikken?
Opholdstilladelse får han ikke så længe du er på kontanthjælp.
@dkkk
Der står også noget om dispensationer, hvis den herboende har børn hvilket jeg har.
Så vidt jeg kan læse skulle det være muligt at få dispensation ift det, men om hvor tit det sker i praksis ved jeg ikke.
Der står også noget om dispensationer, hvis den herboende har børn hvilket jeg har.
Så vidt jeg kan læse skulle det være muligt at få dispensation ift det, men om hvor tit det sker i praksis ved jeg ikke.