Min kinesiske kæreste og jeg planlægger at blive gift i Danmark. Min kæreste har et særbarn på 11 år.
Vores plan er:
i) Hun søger visum til DK som min kæreste på invitation (vi har mødtes inden for det sidste år).
ii) Vi gifter os i DK.
iii) Vi søger FS og hun bliver her på processuelt ophold indtil ansøgningen er behandlet.
Min kæreste har imidlertid en datter på 11 år, og jeg har svært ved at vurdere, om datteren kan følges ad med moderen i denne proces (hvilket vi vil foretrække).
1) Det skulle være ligetil at få et besøgsvisum til min kæreste, men er det stadig ligetil og "sikkert", hvis vi komplicerer det ved også at søge visum til hendes datter?
2) Kan hendes datter i det hele tage blive tildelt et besøgsvisum i denne situation (ledsager mor på besøg)?
3) Kan hendes datter søge om FS samtidig med sin moder? (Er det måske FA6 vi skal bruge? https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... nsoegning/)
4) Vil hendes datter i så fald få bevilget processuelt ophold?
På forhånd tak.
Visum og FS til kæreste og hendes særbarn
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Visum og FS til kæreste og hendes særbarn
Er der en biologisk far, som er i live, og derfor (formodentlig efter kinesisk lov) skal give samtykke til at datteren får et pas, et visum, og senere evt. opholdstilladelse?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Vi forventer ikke, at det bliver vanskeligt at få samtykke fra den biologiske far. Jeg er mere bekymret omkring, hvordan visumansøgningen vil blive betragtet. Kan datteren komme med på sådan et kærestebesøg?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det burde der ikke være noget i vejen for, hvis faderen samtykker.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG