svensk ambassade har overtaget visa ansøgingen..
-
turkitonki
- Geografisk sted: københavn
svensk ambassade har overtaget visa ansøgingen..
Hej alle sammen. Min situation har ændret sig lidt,desvære ikke til det bedre,men ikke umulige.Nå,men skal til malaysia og besøge min veninde istedet for uk,som ellers var planen. Hun har desvære kun sit nigerianske pas og ikke sit sydafrikanske(hun har et af hvert,det er en lang historie)Så nu kan hun ikke søge bare som turist da nigeria er ikke på den liste.Så nu må jeg til malaysia og tage med på ambassaden og bevise vores venskab(kærlighed) Men det er ikke dansk ambassade der tager visum stilling mere,det er overdraget til sverige. Mit spørgsmål er det godt eller skidt? synes ikke jeg kan finde noget om på den svenske side noget om bankgarantien?? men det slipper jeg vel ikke for????Invitationen kan jeg skrive den på ambassaden ,når jeg nu aligevel er der?
tak for en dejlig hjemmeside
venlig hilsen Thomas
tak for en dejlig hjemmeside
venlig hilsen Thomas
-
turkitonki
hej igen
Det er den svenske ambassade,der har overtaget visum for norden i malaysia fra 1/5 2008.for ikke malaysiske stasborger bosat der.Nej,jeg er dansker og bor i danmark. Hun har 2 pas,men det sydafrikanske er desvære i sydafrika(lang historie) vi ved ved ikke hvornår hun får det igen,hun gør det på et tidspunkt.Situationen er vi arbejder ud fra det nigerianske pas,hvis hun får det andet,ja så er det bare fedt.
venlig hilsen thomas
venlig hilsen thomas
I Sverige opererer man ikke med nogen bankgaranti. Men i det her tilfælde, hvor den svenske ambassade blot udførerer arbejdet for Danmark, følger de formentlig danske regler, og du må derfor nok forvente at skulle stille en bankgaranti, hvis I ikke er gift.
P.S. Jeg mener helt bestemt, at hun kan gå på den sydafrikanske ambassade i Malaysia og få udstedt et nyt pas der, hvis hun ellers kan identificere sig.
P.S. Jeg mener helt bestemt, at hun kan gå på den sydafrikanske ambassade i Malaysia og få udstedt et nyt pas der, hvis hun ellers kan identificere sig.
-
turkitonki
hej mig igen
Når jeg nu er i malaysia,så kan jeg vil bare skrive invitationen på ambassaden,eller skal jeg virkelig sende den, inden jeg tager derover??? og for det andet, hvordan forgår det med bankgarantien,tager jeg kopi af den,med til malaysia???da jeg sikkert ikke slipper for den,kan jeg jo ligeså godt for det gjort inden,og tage en kopi med til malaysia??
takker på forhånd,for råd
Thomas
takker på forhånd,for råd
Thomas
Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til ambassaden og få klar besked fra dem, inden du tager af sted
I Sverige bruger man en speciel blanket, der kan downloades fra www.migrationsverket.se til invitationer, men jeg ved jo ikke, om jeres sag behandles efter svenske regler eller danske regler
I Sverige bruger man en speciel blanket, der kan downloades fra www.migrationsverket.se til invitationer, men jeg ved jo ikke, om jeres sag behandles efter svenske regler eller danske regler
-
matildeudenh
Med hensyn til bankgarantien som man stiller i forbindelse med visum, så skal du IKKE få den lavet, før Udlændingeservice beder om den. De vil ikke have den, før de har afgjort om din kæreste overhovedet må få visum til Danmark. Der er desuden nogle datoer, som de bestemmer, og som garantien skal oprettes efter.
Det er derimod en god ide at fortælle din bank, at du vil skulle have oprettet sådan en garanti, så de er klar til det, og det kan gå lidt hurtigt.
Det er derimod en god ide at fortælle din bank, at du vil skulle have oprettet sådan en garanti, så de er klar til det, og det kan gå lidt hurtigt.