Jeg skriver da jeg gerne vil fortælle om min 'proces' for visum ansøgning.
Min hustrus visum endte med at blive sendt videre til Udlændingestyrelsen eller hvem der nu behandler det og det tog næsten 59 dage. Men vi har nu fået svar og den var godkendt .
I ventetiden var jeg rigtig bekymret da den blev sendt til US, og samtidig læste jeg en masse indlæg her ind om afslag på visum, hvilket gjorde mig mere bekymret. Der er ikke mange der skriver om deres gode oplevelser, men kun deres dårlige. Jeg tænkte derfor jeg gerne vil skrive en god oplevelse og fortæller der er håb der ude
Det er første gang min hustru har søgt visum til schengen. Og vi søgte lidt over 80 dage.
Jeg udfyldte de nødvendige papir, og ligeledes gjorde hun.
Senere hen da jeg hørte den var landet hos US sende jeg dem billedere der beviser jeg har mødt min hustru....det kræver det vel også får at vi er gift.
Jeg vedlage også vores ægteskabs bevis som blev udstedt i Kenya, men desværre ikke er gyldig i Danmark da jeg ikke vidste hvilke papir der skulle være i orden.
Det skal sige at jeg skrev under på at jeg sørger for alt det økonomiske ved hendes rejse og ophold, og jeg er studerende på SU og et studiejob. Så det kan godt lade sig gøre selv om man er studerende.
Men alt er endt godt og håber også det samme for Jer andre.
Alt best.
ninamshukuru Mungu sana. Kwaherini