Visum til Ægtefælle

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ikina
Geografisk sted: Kina

Visum til Ægtefælle

Indlæg af ikina » 09.06.2008 21:16:17

Hej min kone og jeg planlægger at rejse hjem på ferie.
Vi er i Kina og vil ansøge besøgs visa herfra.

Når vi er gift og sammen i Kina, skal jeg så skrive et invitationsbrev?

Er det korrekt forstået at visum ansøgningen vil blive behandlet her og ikke i US, fordi vi er gift?

Vi har pt kun en billet tilbage til DK og ikke en retur. Er det et krav for at få visa'et at have en retur rejse?

Min kone har tidligere været i DK på både besøgs visum og opholdstilladelse.

Mvh Lars

colour73
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af colour73 » 13.06.2008 08:50:27

Hej Lars

Med udgangspunkt skal du hvergang skrive en invitation. Om der er forskel fra land til land ved jeg ikke, men normal vil ansøgningen altid blive behandlet i US første gang man søger, og på ambassaden de næste gange man søger. men hvis der er travelt på ambassaden sender de ansøgningen vider til US, ligesom hvis de ses noget som kan være et problem. Det er jo en fordel for jer at din kone allerede har været i DK, så der ser jeg ikke noget problem, og at i er gift, kan de kke nægte hende at komme på besøg, kun hvis hun har gjort noget forkert/kriminelt Husk også altid at søg i god tid, da sagen kan ta lang tid. vent med returbilletten til i har visum, det skulle i også ha gjort med billetten til DK.

Held og lykke

Besvar