Hej alle!
Jeg blev i april gift med min Amerikanske mand i Danmark - vi var begge under 24 ved ægteskabets start. Grundet, at det, i vores situation syntes umuligt, at bosætte sig i DK, besluttede vi at flytte hjem til USA.
Vi læste og læste og synes vi fik forskellige svar alle steder fra, alle lige lidt hjælpsomme. Herinde blev vi foreslået, at kontakte den Amerikanske ambassade i Stockholm, da ambassaden i Danmark ikke længere varetager immigration - her fik vi at vide, at jeg skulle indsende én formular, vente på kvittering, udfylde endnu en formular og så til Stockholm til en immigrationssamtale - pyha tænkte vi, men okay! Vi startede op, fik skrabet pengene sammen til ansøgningen og fik den sendt af sted - hurtigt fik vi svar tilbage, at visse dokumenter ikke var vedlagt (intet af dette var der, at finde vejledning om, ej heller ved opkald til ambassaden i Stockholm) - vi tog sagen i egen hånd, og gik ned på det lokale immigrationskontor i Portland, bestilte en tid ved en rådgiver, der nærmest grinede af os, da det IKKE har noget med ambassaden i Stockholm at gøre, og alt kan ordnes fra USA. Vi fik en gratis mappe med alle papirerne i , samt en udførlig forklaring på, hvornår og hvortil alle papirerne skulle sendes ind, samt pris.
Derfor råder jeg alle, der er i tvivl om deres status, når de søger ophold i USA, at opsøge og få et møde hos det lokale immigrationskontor, da det virkelig har reddet min immigration.
Kram her fra!