Visum fra Syrien

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ProudLeb

Visum fra Syrien

Indlæg af ProudLeb » 27.05.2008 15:28:50

Hej!

Jeg har skrevet en mail angående, Bestilling af tid på ambassaden for visum ansøgning..

Jeg var i tvivl om jeg kunne bestille tid via mail, svaret er ja, Men som i kan læse i den mail herunder som jeg fik fra ambassaden så er det ikke bare lige at ringe ind og bestille tid.

Håber det vil være en hjælp for nogen.

HUsk selm om de på hjemmesiden skriver 4 ugers ventetid, står der i denne mail at vi skl regne med 2 månederes ventetid.

Ambassaden takker for din henvendelse.

Det er muligt at bestille tid via mail. Først skal ambassaden dog modtage en invitation af ansøger fra referencen i Danmark; dig.

Af den skriftlige invitation skal fremgå følgende oplysninger:
Reference og ansøgers fulde navn samt hvilken relation, der eksisterer mellem disse. Endvidere kan eventuelt udlændingenummer med fordel oplyses;
I hvilken periode reference ønsker besøg af ansøger;
Garanti for at reference om nødvendigt vil kunne afholde alle rejseomkostninger samt andre omkostninger i forbindelse med ansøgers ophold i Danmark. Såfremt reference ikke skriftligt bekræfter en sådan garanti skal ansøger medbringe en bankudskrift, som bevidner, at ansøger har råd til at betale alle omkostninger i forbindelse med opholdet;

Denne kan sendes via fax eller mail til ambassaden.

Du skal være opmærksom på at det pt. er to måneders ventetid.

Har du flere spørgsmål er du velkommen til at kontakte ambassaden igen.

Venlig hilsen

Lin Krarup

Jeg kan så se at De skal modtage en invitation fra min kone fra mig, som hun enten kan sende via mail eller fax.

Vil det være FORKERT af mig at lave den invitation og vedhæfte i en mail som jeg så sender til ambassaden self, i min kones navn ? huner jo min kone og vi deles om denne mail :oops: :wink:

tror i der bliver sagt noget til at invitationen bilver sendt fra min mail altså den samme mail som jeg har brugt til at skrive om spørge ambassaden til råds ? eller skal jeg sende den fra en anden mail ?

Mvh
Proudleb

ProudLeb

Indlæg af ProudLeb » 27.05.2008 18:34:55

Hej !

Nogen Gode råd!

Mvh
Proudleb

monies

Indlæg af monies » 28.05.2008 05:20:13

Hej
Da min mand søgte visum - på ambassaden i uganda - mailede jeg invitationen til ham, som han så afleverede sammen med ansøgningen.
Da der er forskel på, hvilke dokumenter de forskellige ambassader ønsker og hvordan de vil have dem præsenteret (f.eks. om dokumenter skal faxes, sendes med post eller om man kan benytte e-mail. Om en evt. invitation skal verificeres eller ej osv), råder ÆUG til, at man kontakter den pågældende repræsentation for information om ansøgningsproceduren. Det er en god ide at være ude i god tid, så man kan nå at få f.eks.verificeringer i orden, inden man forventer at indgive ansøgningen.

Når ansøgningen er indgivet på den danske repræsentation i udlandet, kan repræsentationen enten selv udstede et visum (hvis de vurderer, at alle krav er opfyldt OG at der er minimal immigrationsrisiko) eller sende ansøgningen til behandling i Udlændingestyrelsen. Sendes ansøgningen til behandling i Udlændingestyrelsen vil den danske reference få tilsendt et spørgeskema, der skal udfyldes samt evt. en anmodning om en bankgaranti. Når der er tale om førstegangs besøg af kærester/forlovede, sendes ansøgningen stort set altid til Udlændingestyrelsen.
Teksten er fra ÆUG's side. I er jo gift og skal ikke stille bankgaranti.

Mvh Monies

ProudLeb

hej

Indlæg af ProudLeb » 28.05.2008 13:26:48

Hej Monies!

Takker.

Besvar