Div. Sprøgsmål angående Visumfri Amerikaner og et fisk efter gode råd.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
puke

Div. Sprøgsmål angående Visumfri Amerikaner og et fisk efter gode råd.

Indlæg af puke » 11.02.2015 23:05:37

Ey Alle sammen!

Sidste år var jeg så heldig at få to uger i det virkelige liv sammen med min drømme kvinde som jeg haft kontakt til siden sommeren 2013, og dagligt kommunikere med, vi har tit haft i tankerne at gifte os og starte et liv sammen her i Danmark. Jeg er 24, hun er 26 og fra L.A...

Jeg har læst mig til at de er visumfrie her, hvad indebære det når hun rejser her til og krydser grænsen gennem en dansk lufthavn, hvad skal man forholde sig til, er der intet papir der skal forberedes inden indrejse, vil hun blive forhørt af grænse kontrollen om hendes ophold hos sin danske kæreste? Hun plejer at nøjes vente med at købe retur billet, de sidste par gange hun har opholdt sig max 90 dage på schengen visum i Tyskland, er det så uklogt at gøre det samme nummer her i danmark?

Som nævnt vil vi gerne giftes og jeg har læst mig til at det kræver en slags civilstandsattest, men den eksistere ikke i Staterne efter http://ast.dk/born-familie/aegteskab-og ... lser-i-usa .. så hva fanden gør man så lige, kan man sagtens dukke op til en forudbestilt borgerlig vielse på rådhuset med sin amerikanske drøm uden nogle former for dokumenter og blive gift bare sådan uden videre eller er der noget bestemt man er tvungen til at fremskaffe inden ud over pas?

Ydermere kunne jeg godt tænke mig at vide hvor lang tid en familiesammenføring tager om at blive gennemført da hun jo max må opholde sig her 90 dage, kunne det være rart at vide hvor meget tid man har at gøre med, hvad hvis man ikke når det inden for de 90 kan man så få forlænget det visumfrie ophold på en måde, og hvor lang mange gange årligt skal opholdstilladelsen forlænges når familiesammenføringen endelig er i hus?

Er klar over teksten blev lang men der var en del tanker som skulle koges ned som jeg godt kunne bruge nogle råd og informationer omkring da jeg drømmer, håber og ønsker at kunne få en et liv og en ordenlig tilværelse med hende her på lovligvis.. så det kunne være rart at høre fra andre mennersker der har oplevet lignende :)

fundiver199

Re: Div. Sprøgsmål angående Visumfri Amerikaner og et fisk efter gode råd.

Indlæg af fundiver199 » 12.02.2015 06:46:39

Hvis din kæreste har flere stempler fra Schengen i sit pas og altid tidligere er udrejst til tiden, forekommer det meget usandsynligt, at nogen vil spørge efter returbillet eller andet ved hendes indrejse.

Det lyder meget mærkeligt, at man i USA ikke skulle kunne få et officielt stykke papir, der fortæller om ens civilstatus. Den har jeg godt nok aldrig hørt før, men jeg ved ingenting om USA, så det kan jeg ikke svare jer på.

Det er kommunen, der stiller krav til papirerne, og derfor er det også dem, I skal snakke med og f.eks. høre, om det kan være nok at skrive under på tro og love, hvis det virkelig er umuligt at fremskaffe dokumentation fra USA.

Hvis en ansøgning om familiesammenføring indleveres i Danmark under lovligt ophold, kan ansøger blive på processuelt ophold, indtil der er truffet afgørelse i sagen. Derfor betyder det ikke noget, om den visumfri periode bliver brugt op.

Du kan læse mere om familiesammenføring under menupunktet "rådgivning". ÆUG har lavet et vejledning i PDF-format, som er lige til at printe ud og sætte sig i en god stol og læse.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 12.02.2015 07:19:14

Der er andre indlæg om USA og USA's ambassade og civilstandsdokument her i forum. Brug søgefunktionen.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 12.02.2015 16:24:27

Når man vil finde ud af sådan noget som hvordan og hvorledes med ægteskab i et andet land, så er der ofte hjælp at hente ved enten at tjekke sit eget lands ambassade i det relevante andet land, og/eller det andet lands ambassade i sit eget land.

Fx kan du og din kæreste læse her: http://usa.um.dk/en/travel-and-residenc ... n-denmark/
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar