Vil invitere min mand men har ikke arbejde??
-
ladinamarquesa
Vil invitere min mand men har ikke arbejde??
Jeg vil gerne invitere min mand snart når han har fået sendt vielsesattest fra Cuba og jeg kan registrere ægteskabet. Det er bare sådan at jeg sagde mit job op for at kunne tage til Cuba og blive gift. Så lige nu står jeg uden job, men leder selvfølgelig. Fordi vi søger igennem den svenske ambassade i Cuba vil de ikke godtage de danske formularer men kun de svenske (selvom vi søger til Danmark). Det er jo nogenlunde det samme der står men der er alligevel lidt forskel. F.eks. igennem Sverige skal man have et brev fra arbejdet og på invitationsbrevet skrive løn, start dato, årsindkomst osv. Er det muligt at invitere ham inden jeg har fundet job men vise at jeg har opsparing? Kan også vise tidligere lønsedler hvis de beder om det for at vise at jeg havde arbejde fornyligt. Ville det være muligt? Eller er det dumt og skal vi vente til jeg har fundet et job? Jeg vil bare gerne have min mand herover og møde min familie og da jeg ikke opfylder kravene til familiesammenføring så overvejer vi at tage sammen til et andet EU-land og så have muligheden for at tage tilbage til Danmark via EU-reglerne.
Mvh
Michelle
Mvh
Michelle
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Vil invitere min mand men har ikke arbejde??
Hvis du pt får dagpenge fra a-kassen, så kan du formodentlig sende udbetalingsattest derfra i stedet for lønsedler.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
ladinamarquesa
Jeg modtager desværre ikke dagpenge så står bare uden job og kan vise opsparing og tidligere lønsedler, men er det en gamble? Er det bedst at have jobbet klart? ( Jeg leder efter hvilket som helst så forhåbentlig finder jeg noget snart). Men savner selvfølgelig min mand utrolig meget så ville tjekke om det var en mulighed at sende invitation uden at have en fast indkomst.
Tak for svar.
Tak for svar.
Hvor stor en opsparing har du? Hvis det er 100.000+ kr. burde det ikke være noget problem.
-
ladinamarquesa
Jeg har opsparing på 52000kr (de står der i tilfælde af familiesammenføring i Dk), men det er måske ikke nok. Så jeg må vel bare hurtigt finde et job så jeg kan invitere min mand på besøg!
Tak for svar mh!
-
ladinamarquesa
Hov tak mh og skaanebo 
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ skaanebo, bare for at være sikker: mener du at man skal have 100.000 kr i opsparing for at kunne invitere sin ægtefælle på besøg i max 90 dage?
Der er jo tale om at invitere til DK på besøgsvisum.
Der er jo tale om at invitere til DK på besøgsvisum.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jeg siger, man kan være nogenlunde sikker på, at man får en velvillig behandling af sin ansøgning om 90 dages visum, hvis man har en pæn formue i banken. Ellers kan det gå sådan, at man får afslag.
Svenskerne kan være bureaukrater af værste skuffe når det kommer til den slags. De VIL se en lønseddel eller dagpengeseddel fra a-kassen. Har man ikke det, er man lidt på spanden, medmindre man er virkeligt formuende. Fx kan det være svært for folk på socialhjælp i Sverige at stå som den, der inviterer en person til Sverige, idet der ikke betales skat af socialhjælp i Sverige og dermed har man ingen officielt indkomst, og man ikke er garanteret at få penge hver måned, da der skal søges om det hver eneste måned.
Svenskerne kan være bureaukrater af værste skuffe når det kommer til den slags. De VIL se en lønseddel eller dagpengeseddel fra a-kassen. Har man ikke det, er man lidt på spanden, medmindre man er virkeligt formuende. Fx kan det være svært for folk på socialhjælp i Sverige at stå som den, der inviterer en person til Sverige, idet der ikke betales skat af socialhjælp i Sverige og dermed har man ingen officielt indkomst, og man ikke er garanteret at få penge hver måned, da der skal søges om det hver eneste måned.
-
ladinamarquesa
Tak for svar begge to!
Ja jeg er lidt påpasselig da vi søger igennem Sveriges ambassade og det betyder det er deres regler der tæller selvom vi søger til Danmark. Jeg vil bare sørge for at få et job hurtigt så jeg kan invitere ham for det er dyrt for min mand bare at søge visum, så det ville være ærgerligt at få afslag. Det tror jeg heller ikke vi ville kunne holde til igen.
Mange tak for hjælpen.
Mvh
Michelle
Ja jeg er lidt påpasselig da vi søger igennem Sveriges ambassade og det betyder det er deres regler der tæller selvom vi søger til Danmark. Jeg vil bare sørge for at få et job hurtigt så jeg kan invitere ham for det er dyrt for min mand bare at søge visum, så det ville være ærgerligt at få afslag. Det tror jeg heller ikke vi ville kunne holde til igen.
Mange tak for hjælpen.
Mvh
Michelle