Visum DK m.v.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
CPH26

Visum DK m.v.

Indlæg af CPH26 » 12.12.2014 02:06:39

Hej alle. Jeg har iøjeblikket søgt om opholdstilladelse til min mand i Tyrkiet til Sverige.

Han har været til interview for 6 måneder siden i den svenske ambassade i Tyrkiet. Vi har søgt om sambovisa pga. særlige forhold. Vi har desværre intet hørt endnu.

Jeg har følgende spørgsmål:

Hvis min forældre inviterer ham som turist til DK - vil det så have nogle konsekvenser? Tænker når vi senere søger familiesammenføring gennem EU retten til DK- vil det skabe problemer - der står jo på registret fra Tyrkiet "vi er fætter/kusine"? Det kan se via "folkeregistreret i Tyrkiet".

Vil der opstå problemer ift. migrationsverket at han været i DK - så ved de jo formålet er at komme til DK?

Sidste spørgsmål er så - hvis vi i løbet af tre måneders visum ikke har fået opholdstilladelse endnu i Sverige - vil det være en god ide at annullere tidligere ansøgning og søge en ny via eu reglen i Sverige - hvis vi bliver gift i DK?

Er det bedst bare at vente? Eller jeg kan tage på ferie i Tyrkiet indtil vi hører fra Migrationsverket?

Venter på optimistiske svar :))

Er det svært at få visum til en moster i DK?

På forhånd mange tak.

skaanebo

Re: Visum DK m.v.

Indlæg af skaanebo » 14.12.2014 15:55:36

Hvori består "særlige forhold"? Virker lidt underligt.

Hvis dine forældre har mødt din kæreste, kan de naturligvis godt invitere ham på besøg til DK. Et dansk visum har intet at gøre med ansøgning om en svensk opholdstilladelse. Læs hvilke krav danske myndigheder stiller, for at tyrkiske statsborgere kan få visum til Danmark på den danske ambassades hjemmeside i Tyrkiet.

Og selvfølgelig kan du rejse på besøg til Tyrkiet. Hvorfor skulle du ikke kunne det?

Besvar