Jeg er virkelig glad for dette forum og læser en del i det men dog er der nogle ting jeg er i tvivl om.
Sagen kort:
Jeg blev gift med min ex mand 2009 altså 5 år siden (han er tyrkisk statsborger og har fået EU opholdskort her. Jeg fandt denne charmerende skønne mand som ny er min nye kæreste.
Jeg søgte skilsmisse for 2 måneder siden og den er lige gået igennem igår.
Nu vil jeg rigtig gerne have min kæreste kommer og besøger mig i 3 mdr.
Er dette muligt når vi ligesom har været "kærester" mens jeg stadig var gift på papir?
Dette er hvad vi / han har fået samlet ind til ansøgningen
- Visum blanket
- Min invitation
- 5000 lira har han på hans konto
- Billeder af os sammen
- Vi laver en flybillet til ham tur retur
- Rejseforsikring der dækker op til 30.000 euro
- 4 mdr kopi af hans sigorta ( forsikring fra jobbet)
- Pas billeder
- Gyldigt pas
Er der mere vi mangler?
oG med hensyn til at have et job at vende tilbage til så ved han ikke om det er muligt at vende tilbage men hvordan skal sådan en kontrakt være fra arbejdsgiver hvis det er?
Jeg håber nogle vil hjælpe med de sidste ting da han gerne vil tage til ambasaden i istanbul slut af denne uge!?
KÆRE VENNER HJÆLP
-
fundiver199
Re: KÆRE VENNER HJÆLP
Det er et grundkrav for at få visum til at besøge en kæreste, at ingen af parterne er gift med en 3. person. Så I må vente, til din skilsmisse er gået igennem. Indtil da kan du besøge ham i hans hjemland.
Der står også at min skilsmisse gik igennem igår jo ? har fået beviligen?
-
fundiver199
Undskyld det så jeg ikke. Men så er det vel fint så? Kravene for jer er de samme som for alle andre, der ønsker visum til at besøge en kæreste. Om man vil hæfte sig ved, at I sidst har mødtes, medens du stadig var gift, ved jeg ikke. Men hvorfor skulle man det, I blev vel netop skilt, fordi du havde fundet en anden? Det bedste er at søge og få et skriftligt svar på ansøgningen.
Ja tænker jeg også men ku godt være nogle havde prøver lign dum situation 
Mht dokumenterne er det fint tror du? Er der noget vi har glemt ?
Mht dokumenterne er det fint tror du? Er der noget vi har glemt ?