Udvidelse af visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
HanshinTigers

Udvidelse af visum

Indlæg af HanshinTigers » 01.05.2008 11:31:24

Hej forum!

Er der nogen herinde der ved om, man kan udvide et visum på fx 45 dage til de maksimale 90 dage, efter at visummet er blevet taget i brug? Dvs. personen befinder sig stadig i Danmark, men vil blive lidt længere.

Takker på forhånd :)

MVH HanshinTigers

smukkemolly51

Indlæg af smukkemolly51 » 01.05.2008 14:24:45

Hejsa..

Hvad jeg har læst og hørt mig til, sker der kun hvis feks vejret ikke tillader at personen tager hjem, at der sker noget akut sygdom med den besøgende osv..
Andre ret mig gerne hvis jeg siger noget forkert.
I det skema jeg også fik fra us stod der, at hvis personen bliver op til en månede længere end visummet vare, kan personen på en periode på 3 år ikke få visum. Hvis Det er over en månede. så kan personen i en periode på til 5 år ikke få visum..

fundiver198

Indlæg af fundiver198 » 01.05.2008 18:30:54

Ja det er jo herligt så "fleksible" de europæiske visumregler er. På Filippinerne får europæiske statsborgere automatisk stemplet et 21 dages visum i deres pas ved indrejse, og det er altså ikke nødvendigt at søge visum hjemmefra hvis man blot skal på ferie eller familiebesøg.

Ønsker man at blive i længere tid, kan man henvende sig på det nærmeste immigrationskontor og formedelst 230 DKK købe sig til et visum, som gælder i yderligere 38 dage, altså 59 i alt. Ønsker man at blive i endnu længere tid kan man henvende sig på nærmeste immigrationskontor igen og købe en forlængelse for 1 eller 2 måneder af gangen i op til 18 månder i alt. Der er så forskellige priser, regler og krav, alt efter hvor længe, man har været i landet, men pointen er, at det kan lade sig gøre.

På mange måder er Filippinerne et meget dårligt fungerende U-land, som kunne lære meget af f.eks. Danmark, men netop på dette punkt må man vist sige, at vi kunne lære en hel del af dem....... :D :D :D

Besvar