Jeg mener, kan min mand få problemer med overhovedet at få visum igen til DK ? Vi har talt lidt om, hvad søren DDK i Tyrkiet mon tænker når de oplever at borgerne "sådan gifter sig" imens de er på "ferieophold" ......
Efter evt. afvisning ?
Efter evt. afvisning ?
Hvad sker der i praksis efter en evt. afvisning om en FS ansøgning?
Jeg mener, kan min mand få problemer med overhovedet at få visum igen til DK ? Vi har talt lidt om, hvad søren DDK i Tyrkiet mon tænker når de oplever at borgerne "sådan gifter sig" imens de er på "ferieophold" ......
Det er jo ikke noget vi har oplyst konsulatet om, at vi ville, dengang vi søgte om hans visum hertil...... Hvad har andre af oplevelser her?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Efter evt. afvisning ?
Jeg tror at det danske konsulat har så rigeligt med andre ting at tage sig af, at de er bedøvende ligeglade med hvad tyrkiske statsborgere foretager sig af lovlige handlinger, uanset om det foregår i Danmark eller i Tyrkiet.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Re: Efter evt. afvisning ?
Et afslag på FS forhindrer kun, at man kan få visum, hvis afslaget er meddelt med henvisning til, at der er formodning om enten proformaægteskab eller tvangsægteskab. Eller hvis man i forbindelse med afslaget ikke har overholdt den fastsatte udrejsefrist, såfremt man har søgt i Danmark og benyttet sig af muligheden for processuelt ophold. I sidstnævnte tilfælde vil man have pådraget sig 3-5 års visumkarens.