Jeg er ny her på siden, men er dybt taknemmelig for at jeg endelig har fundet et sted hvor der er hjælp at hente.
For snart 1 år siden mødte jeg min nuværende chilenske kæreste på en rejse. Vi blev begge straks forelskede, og jeg endte med at droppe alle planer, og rejse til Chile for at være sammen med ham. Er her nu på mit andet besøg og til juni skal jeg så hjem til Danmark igen.
Nu er spørgsmålet så... hvordan kan vi nemmest få min kæreste med?
Jeg er kun 21 og skal til at studere i KBH. Han er 26 og bliver til juni færdig som arkitekt, hvilket jo er en fordel i forhold til positivlisten. Men da han jo skal have en arbejdskontrakt inden han søger om arbejdstilladelse, synes jeg ikke den løsning virker så lige til. Hvem vil ansætte en helt nyuddannet chilensk arkitekt?
Er der nogen der har nogen forslag til hvilken løsning vi skal fokusere på? Vil umiddelbart fortrække at bo i Danmark, men er det helt umuligt må vi jo have fat i Sverigesløsningen.
Er der nogen der evt. kender til et billigt studie der kan give studievisum eller måske tilfædigvis har et arktiektjob liggende, som de ikke bruger til noget, må de endelig sige til.
Al hjælp er velkommen.
Mange hilsner Signe.