Hej,
Lige et spørgsmål angående shengenvisum. Hvis man kommer fra Tyrkiet og får visum til dk, skal man så direkte til dk først? Jeg tænker på om man må mellemlande andre steder hvis billetterne feks er billigere med mellemlanding?
Tak
Visum
-
s.københavn
Re: Visum
Vidste godt man måtte tage til andre lande inden for schengensamarbejdet. Sys bare jeg havde hørt noget om man først skulle tage til landet hvortil visumet reelt er udstedt til. Der står jo Danmark i visummet 
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Visum
Mellemlandinger er i hvert fald ikke noget problem.
Men det er nu sjældent billigere at rejse med mellemlandinger, da man betaler lufthavnsafgift for hver landing/start. En gang imellem kan man finde en billet hos Swiss med mellemlanding i Zürich, som er billigere end en direkte Ist-CPH/Ist-Billund, men min erfaring er at det i reglen bedst kan betale sig at flyve med Turkish Airlines direkte.
Men det er nu sjældent billigere at rejse med mellemlandinger, da man betaler lufthavnsafgift for hver landing/start. En gang imellem kan man finde en billet hos Swiss med mellemlanding i Zürich, som er billigere end en direkte Ist-CPH/Ist-Billund, men min erfaring er at det i reglen bedst kan betale sig at flyve med Turkish Airlines direkte.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG