Min kæreste og jeg har nu kæmpet i 4 måneder med hans ansøgning om turistvisum, og jeg er fortvivlet. Jeg er gravid og jeg vil så gerne, at han snart kan komme, så vi kan dele det sammen.
I september lukkede de for visumansøgninger på det danske konsulat i Ecuador, da de ville flytte processen af visumansøgninger til VFS Global (et firma der laver visumansøgninger), så han nåede lige præcis ikke at søge. Derefter skulle vi vente til slutningen af oktober for at søge, men til gengæld ville de sætte ham på en liste, så han stod først til at få et interview, når han kom. Vi ringede, de skubbede datoen og skubbede den og skubbede den, indtil de for en uge siden ringede og gav ham en tid til interview i mandags. Derefter sagde de, at hvis han betalte ekstra kunne han få visummet i løbet af 8 hverdage, så det passede med at han kunne nå det til hans invitation til d. 8. december. Der skulle fremvises billet, og da der ikke kunne reserveres, købte han en, som til gengæld kan refunderes i tilfælde af at de benægter ham visum. Visumansøgninger fra Ecuador skal sendes til Bolivia, og de modtog derfor hans visum i dag (4 dage efter hans interview).
Nu ringede de så i dag fra VFS Global, at de havde modtaget en mail fra Bolivia, at billetten skulle ændres (øv, det koster kassen!), da de ikke måtte tage denne beslutning i Bolivia. Al information skal sendes til "speciel analyse i Udlændinge Service i Danmark, så de kan tage beslutningen, om de vil tildele hans visum". Dette kommer til at tage et par uger. Skal vi være nervøse?
Mvh