Jeg er ny og forvirret
-
shunkawakan
Jeg er ny og forvirret
Hej alle i ligesindede ,kort fortalt ,jeg er dansk statsborger ,mødte den eneste ene født i kenya ,og gift her i danmark ,hun blev ikke behandlet godt af sin tidligere mand ,røg på krisecenter og fik sin egen lejlighed ,vi har kendt hinanden i over tre år(hunhar ialt været her i syv) og i al den tid prøvet på at få lov til at gifte os her ,vi har også haft dårlige erfaringer med diverse advokater og indvandrerrådgivningen ,til sidst endte det med at min kæreste måtte rejse hjem ,jeg rejste så til mombasa og vi er nu gift ,jeg opfylder betingelserne for fammiliesammenføring osv ..men mit spørgsmål er i korte træk ,hvordan går jeg frem med visum og familliesammenføring ,jeg er så hammerbange for at komme til at skrive noget forkert da jeg ikke har for fem flade øre tiltro til mit eget lands øvrighedspersoner desuden syntes jeg det er virkeligt forvirrende når man læser tingene igennem ,så er der en behjertet sjæl der i korte træk kan fortælle hvordan jeg går frem uden at træde i spinaten vil jeg være så inderligt taknemmelig
mvh
shunkawakan
mvh
shunkawakan
Re: Jeg er ny og forvirret
Det letteste og sikreste er vel at søge opholdstilladelse fra Kenya og så afvente svar på ansøgningen. Altså ikke noget med visum.
-
fundiver199
I skal hver især udfylde jeres del af blanketten FA1. I skal naturligvis udfylde den i overensstemmelse med sandheden. Og det er svært at komme til at skrive noget "forkert", hvis I bare følger dette simple og enkle råd. Hvis I opfylder de forskellige krav, er der faktisk ikke andet eller mere i det.
-
shunkawakan
Først vil jeg sige tusind tak til de to mennesker der svarede på mit indlæg ,det hjalp mig da ihvertfald på vej ,men som altid rejser besvarede spørgsmål oftest nye.Så jeg har lige et par andre ting.
1.FA1 skemaet indeholder spørgsmål om min kones eventuelle børn ,skal det besvares når de alle er over 18 og dermed myndige ,de bor jo ikke i Danmark og er heller ikke en del af familliesammenføringen ?
2.Det var et uoverstigeligt problem for de kenyanske myndigheder at slette min kones afrikanske efternavne og hendes gamle danske ,det var vi selvfølgelig begge lidt kede af ,så er spørgsmålet ,kan hun så få ændret hendes efternavn her ,vi skulle jo gerne være hr og fru Mikkelsen ?
Mvh Per
p.s.for what it's worth ,hvor er det godt at et site som dette eksisterer ,det må virkelig hjælpe mange mennesker hvis man ved det eksisterer.mvh Per
1.FA1 skemaet indeholder spørgsmål om min kones eventuelle børn ,skal det besvares når de alle er over 18 og dermed myndige ,de bor jo ikke i Danmark og er heller ikke en del af familliesammenføringen ?
2.Det var et uoverstigeligt problem for de kenyanske myndigheder at slette min kones afrikanske efternavne og hendes gamle danske ,det var vi selvfølgelig begge lidt kede af ,så er spørgsmålet ,kan hun så få ændret hendes efternavn her ,vi skulle jo gerne være hr og fru Mikkelsen ?
Mvh Per
p.s.for what it's worth ,hvor er det godt at et site som dette eksisterer ,det må virkelig hjælpe mange mennesker hvis man ved det eksisterer.mvh Per
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvis jeg husker rigtigt kan man som udlænding normalt først få lov at få navneændring, når man har fået varig opholdstilladelse.
Men spørg jer for hos Statsforvaltningen. De har vejledningspligten vedr. navneloven.
Men spørg jer for hos Statsforvaltningen. De har vejledningspligten vedr. navneloven.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Ja man skal oplyse om sine biologiske børn i ansøgningen uanset deres alder og bopæl. Det vil næppe have nogen betydning for afgørelsen, men det skal alligevel oplyses.
-
shunkawakan
som altid ,mange tak for svar....det er altså det mest tillidsvækkende sted jeg nogensinde har stillet spørgsmål ,skal nok huske at fortælle alle der har interesse om dette sted.