Hjælp til udfyldelse af invitation

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
AB24

Hjælp til udfyldelse af invitation

Indlæg af AB24 » 26.03.2008 17:40:47

Hej allesammen

Jeg er i øjeblikket ved at udfylde en invitation til min tyrkiske kæreste, som jeg selvfølgelig meget gerne vil have Danmark, så han kan se, hvordan jeg bor. I denne forbindelse faldt jeg over jeres dejlige side, og besluttede mig for at se, om der er nogen, der eventuelt har gode råd mht. dette emne.

Jeg er dansk, men har været på ferie i Tyrkiet mere end 20 gange. Sidste sommer mødte jeg min nuværende kæreste, og jeg har siden besøgt ham 4 gange - og ligeledes mødt hele hans familie i hans hjemby. Siden vi mødte hinanden har vi snakket sammen hver eneste dag. Jeg kan dog se af nogle af jeres indlæg, at I har kendt den person, I gerne vil have til Danmark i betydelig længere tid, og jeg er derfor blevet i tvivl om vores chancer for at min kæreste kan få udstedt et visum, når vi kun har været sammen i ca. et år. Er der nogen, der ved om dette er af stor betydning for, hvorvidt de vil udstede et visum eller ej?

Jeg har kigget på diverse skemaer og formler for, hvordan man på bedste vis kan udfylde en invitation. Jeg synes dog at disse virker lidt "tynde" i det. Er det ikke bedre, at man selv skriver en, i stedet for at printe en formel ud fra internettet? På den måde kan jeg også forklare, hvor stor vores kontakt er, og ens interesse for at få den anden til Danmark virker større (synes jeg i hvert fald). Eller er det bedst bare at forholde sig til deres vejledninger?

Jeg er kun 19, og er derfor bange for, at de ikke vil tage min invitation så seriøs. Synes I, at det ville være en god idé, hvis jeg fik mine forældre (de har også mødt ham, men kun 2 gange) til at udfylde den i stedet? Eller jeg kunne eventuelt få mine forældre til at underskrive invitationen efter mig?

Jeg håber, at der er nogen, der har nogle gode råd og erfaringer, som de vil dele med mig. På forhånd mange tak.

Mvh. Camilla

cabesirano
Geografisk sted: Trelleborg - Sweden
Kontakt:

Indlæg af cabesirano » 26.03.2008 19:30:07

Der plejer ikke at være noget problem i at bruge en standart invitation, da den kun bliver brugt på den danske ambasade/konsulat, i forbindelse med at udstede visum til schengen landene. I forbindelse med at få turistvisum er der vist ikke den store interesse i, at kende jeres historie, men kun at få bekrætiget jeres tilhørsforhold, og sidst men ikke mindst at få din underskrift på, at du vil stå inde for gæsten rent økonomisk.

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Hej

Indlæg af jerry » 29.03.2008 20:37:38

Hejsa.
Da vi søgte i tidernes morgen skrev jeg en invitation og min far skrev også en til min mand, men da han afleverede dem på ambassaden sagde de at de kun behøvede den fra mig. Ved ikk havd der er bedst med hensyn til invitation, tror det er hip som hap hvilken af dem du vælger.

monies

Indlæg af monies » 30.03.2008 06:35:40

Hej
Da jeg første gang inviterede min nuværende mand til Danmark, var jeg kun 17 år og havde været på besøg hos ham i Uganda 1 gang i 5 uger. Jeg skrev en håndskrevet invitation, og mine forældre skrev også en, da jeg stadig boede hjemme. Dengang vidste vi ikke meget om nogen ting, og tænkte ikke på at jeg som 17-årig ikke kunne stille en bank-garanti. Men US gav mine forældre lov til at stille garantien i stedet for mig. I min invitation stod der bare at jeg ville invitere ham til Danmark, så han kunne møde min familie, og se mit land. Desuden stod der at jeg ville betale for hans ophold her. Jeg tror ikke du skal være nervøs, det kommer til at gå fint.
Mvh Monies
Senest rettet af monies 03.04.2008 05:24:49, rettet i alt 1 gang.

AB24

Indlæg af AB24 » 02.04.2008 17:41:02

Okay. Tusind tak for jeres hjælp. Jeg må jo bare prøve. Så kan jeg altid se, om jeg skal have mine forældre til at lave en tilsvarende invitation.

Besvar